Alapvető MSN Messenger illemszabályok

19 09 2007

Az alábbiakban újfent közölnék egy dokumentumot, ezúttal Nagy Gábor remek MSN illemszabályait. Habár nem teljesen értek vele egyet, mivel én -ha kicsit is ráérek-, nem sértődöm meg, ha számomra fontos személyek a “szia! mizu?”-val indítanak. :3 Vagy ha nem annyira fontos személyek ugyanilyen módon indítanak ÉS aztán elindul valamilyen mértékű beszélgetés. A többi viszont így igaz. Amúgy forrás itt.

Alapvető MSN Messenger illemszabályok

1.) Az MSN-t nem mindenki unalmában használja!
Az MSN-t nem mindenki unalmában használja! Ha úgy érzed, unalmadban nem tudsz magaddal mit kezdeni, nincs semmi mondanivalód, ne zaklass másokat, hanem játssz, böngéssz, vagy használd valami értelmes dologra a szabadidődet!
2.) Ha nincs mondanivalód, ne írj!
Ha nincs semmi mondanivalód, ne írj! Telefonon sem igazán hívsz fel valakit, ha nincsen mondanivalód vagy nincs célja a hívásnak. Ha pedig célja van, térj rá.
Példa: ha a másik zenét hallgat, ne írogass olyanokat, hogy “jó szám”!
Példa: “szia! mizu?”
3.) Ha a másik elfoglalt, csak indokolt esetben zavard!
Ha a másik elfoglalt, csak indokolt esetben zavard! Senki sem véletlenül teszi ki az “elfoglalt” jelzést. Gondolj arra, Téged mennyire idegesít, amikor dolgozol, és valaki indokolatlanul rabolja az idődet.
4.) Ha a másik nincs a gépnél, akkor ne írogass!
Ha a másik nincs a gépnél, akkor ne írogass! Ha a képernyő előtt ül, mégis a “nincs a gépnél” jelzést használja, nyilván nem véletlenül teszi. Ne írogass neki, ne rezgesd és ne küldj hangjelzést, csak indokolt esetben, és akkor is csak röviden!
5.) Ne használj ostoba hangulatjeleket!
Ne használj ostoba hangulatjeleket! Lehet, hogy neked jópofa, hogy minden leírt sorodban hemzsegnek az emotikonok, de a másik számára olvashatatlanná teszi a szöveget, és nagyon idegesítő. Ha lehet, ne használj hangulatjeleket gyakori, rövid szavak illetve írásjelek helyett!
6.) Ha elköszönsz valakitől, várd meg, amíg válaszol!
Ha elköszönsz valakitől, várd meg, amíg válaszol! A való életben is szemtelenség, ha valakitől ugyan elköszönsz, de nem várod meg, hogy az fogadja. Ha sietsz, és nem tudod megvárni, kérj elnézést!

További alapvető illemszabályok a Netikettben olvashatóak.

Verzió: 1.11
Utolsó tartalmi módosítás: 2006.12.05.


Műveletek

Information

30 hozzászólás

22 09 2007
Laire

Hmmm szerintem ahány msn annyi féle ember és mindegyik külön “bioritmussal” rendelkezik. Pl.: állandóan “elfoglalt” vagyok, de csak azért, hogy 1. ne pittyegjen hangosan 2. nem látom, hogy ki mikor jelentkezik be (persze azzal tisztában vagyok, hogy ezeket elvileg külön-külön is tudnám állítgatni), de ez mennyivel egyszerűbb🙂.

Summa summarum: lehet, hogy létezik ilyen szabályrendszer, de csak azért, hogy szépen átgázoljunk rajta – és olcsóbb, mint a teló X ).

29 09 2007
Undertaker

Engem legjobban a sok egyedi smile zavar. Jó, van 1-2 vicces meg aranyos amik tetszenek, de sztem több kárt okoznak a kommunikációban, mint hasznot.
Amúgy én is elég gyakran vagyok elfoglalt, de akkor is lehet rám üzenni, max nem válaszolok azonnal. Ezért én is nyugodt szívvel szoktam elfoglalt állapotban lévőkre raüzenni. ^^”

Viszont kialakult egy szituáció, ami miatt már egy ideje elég kellemetlenül érzem magam MSN-ügyben. X játékos felvett engem partnernek, de T ideig nem volt olyan alkalom, hogy be tudjunk köszönni egymásnak. Aztán most ott tartunk, hogy hónapok óta nem szóltunk egymáshoz, mert gondolom mindketten kellemetlenül érezzük magunkat.😄 Ja és hogy tetézzem a dolgot, nem sokkal később felvettem Y játékost, akivel megismétlődött az előbbi helyzet és szintén némaságban vagyunk.😄
Szóval igen, kuka vagyok, gomennasai. ^^””

5 11 2007
kiskifli

laire: hát ezt egész egyszerüen azzal tudod orvosolni, hogy kikattintod hogy megjelenjenek neked a szmájlik…
undertaker: te meg egyszerűen letiltod azokat az embereket, akikkel nem akarsz már beszélni.

26 11 2007
kazi

WÁÁÁÁ miez az atomfaszsággggg ez modern dolog ide nem kellenek előtőszázadi illemszabályok…HAHA…Jézusom ki talál ki ilyeneket….pffff bocs lehet h bunkó vagyok de sztem te lehecc túl illedelmes:D:D:D:D

2 01 2008
Ember

Idefigyelj Kazi!! Azt hiszed hogy a 21. században idejétmúlt az illem vagy etikett!! Én se gondolom hogy minden úgy van mint 100 év!! De azért a rohadt életbe is emberek vagyunk!! TArtsuk tisteletbe egymást méltóságát…. már amennyire ilyen intelligencia hányadósú emberektől telik!!! Könyvet is csak a szomszédod olvasott mi?

23 01 2008
zoli

ez mekkora baromságXD

23 01 2008
tomi

ember te hogy lehetsz ien buzi noob????XDXD

24 01 2008
Rev

>Laire
Ha nem is tartja be senki, legalább elgondolkoznak rajta.🙂

>Undertaker
Ismerős a helyzet, van egy pár partnerem, akikkel jó, ha havonta-kéthavonta beszélgetek, de én nem olyan vagyok, hogy emiatt törölnék valakit. ^^

>kazi
Erre már aznap válaszolni akartam, de nem volt hozzá ötletem, hogy mit írnék. Mindegy, mert úgyse nézel vissza ide. De azért most válaszolok.
Egyrészt tanulj meg írni, paraszt. Másrészt meg hol a retekben előző századi, hogy figyelünk arra, mit csinál a másik, te egysejtű? Ja, bunkó vagy. Egyébként a cuccost nem én írtam, csak amit most olvasol, azt. Gondolom te csak csajozol MSN-en, meg a haverokkal hülyülsz. De ha az ember nem csajozik, és nem ismert emberekkel beszélget, oda kéne figyelnie arra, hogy ne idegelje a másik embert feleslegesen. De hát most mit tegyek, ha neked mindegy hogy ki mikor és mivel cs*sztet MSN-en. Egs.

>Ember
Jól megmondtad, elvtárs.🙂

24 01 2008
Rev

Az Ember kommentje után következő 2 kommentet meg valószínűleg két tesó (vagy inkább ugyanaz a barom) írta, mert ugyanaz a kuba92@freemail.hu (SPAM IT SPAM IT!!) cím van megadva mindkettejüknél.

>zoli
Baromság az, hogy te egyáltalán élsz.

>tomi
Mivel Ember nekem adott igazat, hadd válaszoljak az ő nevében is. Apád volt a buzi, mondjuk nem tudom, akkor te hogy lettél. Mint ahogy már leírtam kazinak, az hogy úgy használjuk az MSN-t, ahogy azt kitalálták, az nem túlillem, meg nem noobság. Gondolom te, ha kéne valami, odaszólsz a havernak, mindegy épp mit csinál. Ja meg ha elköszönsz, akkor már el is húzod a beledet, és nem várod meg míg ő is bepötyögi. Az utcán is ilyen segg vagy?
Miért van az a sanda gyanúm, hogy ti nyomi kis lúzer Counter Strike-osok vagytok????XDXD

24 01 2008
coser

tomi h lehetsz ekkora balfasz?????az msn nem az utca nem tom mér kell a 2-őt összehasonlítani.Ha 5 emberrel beszélek akko nem tom mér kéne megvárni h mindegyik köszönjön miközbe ők is beszélnek vagy 5 emberrel

28 01 2008
Rev

Őszintén nem értelek. Ez a tomi gyerek nem én vagyok, és én mondtam neki az utcás dolgot. Ebben az esetben engem balfaszoztál le. Ja és azért kell megvárni, míg elköszön az az 5 ember, mert nem kéne tahónak lenni. Vagy bocsit kell kérni, hogy rohadt gyorsan el kell húznod a beledet. Az MSN nem az utca, de ha már az MSN-en se vagyunk normálisak, akkor az utcán milyen parasztok lennénk?

A másik meg, hogy én utálok egyszerre 3-nál több emberrel beszélgetni MSN-en, és nem is nagyon megy, ha komolyabban beszélgetünk.

5 02 2008
Shanyy

Szerintem kazi, zoli, és tomi (mind kisbetűvel, igen) egy, és ugyanaz a “személy”… Vagy sok tök egyforma gyökér, akikből százötven egy tucat. (Igen, ezt úgy értem, hogy egyikőjük sem teljesértékű, lol.) A tutorialod a többihez hasonlóan LOL, és hasznos is, de kicsit hiányos. ^_^

Javaslataim:
5+.) – Kiegészítés. Értelmes szavakhoz ne társíts hangulatjelet. A gyakran használtakhoz meg pláne ne. A szimpla betűket asszem’ meg se kell említenem… A hangulatjeleknek válassz könnyen megjegyezhető, de normál magyar mondatban elő nem forduló billentyűkombinációt. (Javaslat egy fejrázó szmájlihoz: a szimpla, elég gykori “nem” helyett mondjuk “:nem”, vagy “;no”, stb.)

7.) Az MSN NEM CHAT! Rohadt idegesítő tud lenni az, ha valaki kétszavanként entert üt. Nem kell esszét írnod, de amennyiben képes vagy rá, fogalmaz szép, egész, összetett magyar mondatokat, és amennyiben nem áll 1100-nál több karakterből, egészben küldd el őket.

8.) Az MSN-es nickneved nem árt ha fantáziadús, és sokat elmond rólad. A felvátott kis és nagybetűk, és az xXx nem fantáziadús. Nem kell az UTF-8 teljes karakterkészletét felhasználnod, arab, héber, koreai és cirill írásjelek nélkül is lehet teljes értékű neved. A szivárvány minden színében pompázó neved inkább nemi identitásoddal kapcsolatos kételyek felvetődését fogja maga után vonni, mintsem hogy a színes egyéniségedre hívná fel a figyelmet.

9.) PROTIP: Amennyiben nem tudod megakadályozni, hogy a partnerlistádon ne szerepeljen olyan egyén, aki nem képes felfogni a 3-ik és/vagy a 4-ik pontokat, akkor használd az MSN Plus! “Saját állapot” funkcióját. Itt az állapotod mellé kényelmesen be tudsz állítani egy tetszőleges név-utótagot, így még talán a leganalfabétább tagnak sem fog nehézséget okozni, hogy rájöjjön arra, tényleg nem vagy gépnél, mert a megszokott neved mögött {Szarok} található… Laire, én például használtam régebben a {Zenét hallgat} utótagot elfoglalt módban, így partnereim tudták, hogy csak a pittyogás megakadályozás érdekében állítottam MSN-emet elfoglaltra, attól még elérhető vagyok.

24 03 2008
cappy

LLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

9 05 2008
szatti

Rég nem szólt hozzá senki….🙂
Sajna csak most akadtam rá erre az oldalra és kicsit olvasgattam. Hát én tökre egyetértek a szabályokkal és azokkal akik elôttem ezeket fontosnak tartották! Örölök hogy ilyesmi felvetôdött, hogy létrejött és terjeszteni is fogom.

Kazi és a többi sekélyes fasz nem igaz hogy nem fogják fel! Tök mindegy hogy utca, telefon vagy MSN…
A lényeg hogy tiszteletben tartsuk egymást hogy minket is tiszteletben tartsanak! Az embernek általában csak a barátai vannak a listáán, akik éppen ezért hasonlóképpen gondolkodnak mint ô és ezért ilyesmi fel sem vetôdik. Ha mégis bosszant valaki, akkor törölni kell és csókolom.🙂

Ennyi a véleményem, viszlát Mindenkinek!

20 05 2008
terika

Rev…tényleg, Te mostanában miért is nem vagy msnen?😀😛
Nem tudom, miért kell ezeket a dolgokat elmagyarázni…ennyire analfabéták egyesek?😄 “Sajnos” én nem szoktam ilyenekkel talizni, akik nem hagynak békén, mert 1. ha mégis felvesz vki ismeretlen és zaklat, szó nélkül tiltom/törlöm; 2. ha vki túlmegy a határokon azt is tiltom/és lehet törlöm XDD Én már csak ilyen vagyok.
Az meg, hogy vki egy e-mailell két vagy hány nicken írjon nagy elmére vall…XDDDDD Gratu.

28 06 2008
Maya

Szijja Revci!
mielőtt elkezdeném helyeselni a dolgokat valamit meg kell osztanom a kritizálni nem tudó, bunkó, parasztokkal akik nem tudják hogy mit szabad valakinek és mit nem szabad valakinek mondani:
apátok buzi és csóró, anyátok nem tud nevelni…szánalmas a mai világ egyes emberek miatt. legalább ha tahó vagy és bunkú..akkor egyet tanulj meg: rendes kritikát írni!
Rev ebben teljesen igazad vann😀 néha azért én is írok neked hogy élsz-e még, mikor elfoglalt vagy😀

31 07 2008
Rev

>Shanyy
Jó kiegészítések, de mivel nem én írtam a tutorialt, nem teszem bele ezeket a pontokat.

>cappy
Kedves icefruit barátom! A “LÁMÁK!” szót akartad beírni, de nem számítottál rá, hogy nem fog kiférni. Retard.

>szatti
Terjesztés kell. Terjesztés szükséges. Terjesztés jó. Szeressük. Köszi!🙂
Nekem mindenféle ember fent van a listámon, nagy részükkel sose találkoztam, és valószínűleg sose fogok, ezért én fontosnak tartom a (körülményekhez képest) udvarias, és partnert tiszteletben tartó magatartást.

>terika
Nem, nem analfabéták, mert tudnak olvasni és írni, mivel MSN-eznek.😀

>Maya
Maya…^^’ Ejnye… Egyébként meg vannak kivételek, akik bármikor rámszólhatnak MSN-en… :3

12 08 2008
Ada-chan

Nagyon tetszett ez a post! Főleg ez “Elfoglalt” és “Nincs a gépnél” állapotról írt pontok. Ugyanezt csinálják velem is. Amikor épp rendet rakok, csak úgy zeng a hangfalam az új üzenet-pittyegésektől, és amikor odaszaladok a laptophoz, azt kell látnom, hogy csak azzal szúrják ki a szemem ezek a retardált gyökerek, hogy “mizu? :):):)” Ilyenkor szakad a cérna, és tiltok mindenkit. Vagy egyszerűen kijelentkezem. Tudom, hogy köszönés nélkül elmenni bunkóság – mert ezt is láttam a postban😀 -, de szerintem ilyenkor megengedett.
Üdv.

2 09 2008
Lejza

Nos igen két embert utálok a legjobban az MSN-en:

1. ha folyton olyanokkal zaklat, hogy ” szia,mit csinálsz most” vagy ha megkérdezi hogy “TÉMA?”
2. ez jobban idegesít az előzőnél, 100x jobban: ha tele ****** a szöveget képekkkel. nagyon idegesítő, hogy minden második mondatban benne van egy szivecskés maci , amit sohase jedzek meg az összes többi jeléve eggyütt hogy mit jelent, és mindig nézegetnem kell! De ez a kisebbik gond, de kifoylik az amúgy is rossz szemem mire kibogarászom!!😡

Ennél már csak az a rosszabb ha mindkettőt egyszerre csinálom…és kénytelen vok csak akkor MSN-re menni ha vmi életbevágot akarok megbeszélni, pedig szivesen beszélek akkor is ha nincs konkrét dolog, mármint úgy hogy megírja nek azt, hogy “képzeld ez meg ez volt m ikor hazamentem” azzal nincs bajom…

…de a telerakott kis képek, és a félpercenkét megkérdezett “mizu?”- tól felforr az agy vízem…

Na jó azt nem mondom, hogy nincsenek kis mozgóképeim, de abból is csak 3 db és csak🐱 <-ehez hason ló jelekre jelennek meg…szóval nem zavar senkit…

30 09 2008
Viki

Teljesen egyetértek kivéve az elfoglaltos dolog egy részével, és azzal, ha nemakarsz mondani neki semmi lényegeset ne írj rá o.O! Nem azt mondom, hogy ha tegyük fel “Zsani” kitette a nincs gépnél táblát, akkor zaklatom, és rezgőzök, mert de jó idegesíteni, csak írom neki, hogy ha vagy szólj, és ennyi! Nemtöbb ezzel miért lenne baj?

Plus a másik dolog spec. én nem azért ( nem CSAK azért ) kezdek el egy emberrel beszélgetni, mert hűű de fontos dolgot akartam mondani, hanem csak finoman érdeklődök, mert épp nincs semmi más dolgom, és neki sem. Akkor megint kérdezem, hogy hol itt a baj?

Amúgy a többivel teljesen egyetértek, és a 2 szavanként elküldött üzik ( mert másodpercenként pittyeg -.- ) és a szmájliva telirakott mondatok engem is az őrületbe kergetnek!

Az utolsó mondatom cosernak intézném ( teszem azt kisbetűvel,de mindegy -.-) ha akkora balfasz vagy, hogy nemvárod meg amíg elköszönnek, a haverjaid ( mert gondolom velük beszélgetsz ) akkor igen egy angy tahó vagy, és ezen nincs is mit tovább ragozni, mert ezekszerint téged erre nem tanítottak meg.

11 01 2009
Mariann

Ha valaki nem akraja hogy zavarják, (elfoglat) akkor minek jelentkezik be az msn-be?

11 01 2009
Patti

Szia Rev!
Szuper a blogod, nagyon tetszik! A rózsaszínen és árnyalatain villogó playboynyuszis szemkiégetős szmájlik hosszú sorokon át még nálam is agyhalált okoznak.
Nemrég felvett egy csaj, elkezdtünk beszélgetni, illetve, csak kezdtünk volna, mivel minden, de szabályosan minden egyes betű helyett külön kis képecske villogott. Kértem, hogy ne írjon ilyenekkel, mi a csaj válasza?
Pink, villogó OK na és persze az elhanyagolhatatlan puccóköcipucinyucimuci csókosszáj-jel. És ha csak egy ilyen lenne…
Szóval nagyon jó a blog, a gportálos írásaid is olvastam, és a barátnőmmel egy egész délutánon azokon röhögtünk!😀 Az embörke szó hallatán azóta is beáll a röhögőgörcs.😀

1 02 2009
lovely18

azzal az egy dologgal még ki lehetne egészíteni ezt a listát ,hogy ha lehet az ember ne használjon teljes szavak helyett ilyen bugyuta emoticonokat…. nincs is annál bosszantóbb ha például én egy régebbi fajta msn programot használok ő meg küldi nekem az ilyen szépeket én meg pont nem értek semmit sem abból ,amit mond
.
De ha még át is jön még akkor sem biztosan értem ,mert sokszor van olyan ,hogy egy olyan szót állít be a kis drága az emoticonjának aminek logikailag abszolúte semmi köze nincs a képhez-.-

22 02 2009
himitsuno

szerintem ezek a szabályok nem csupán msn-re korlátozódtak,hanem Skype-on , yahoo-n is előfordul az ilyesmi.

Például : egyik ismerősöm skype-on írja,hogy “szia” utána eltelik 2 másodperc (nem túlzok, megnézem és pontosan 2 másodpercenként írt XD) és rögtön kezdi az ilyeneket: “haho, irj, harakszol? ” -.- pontosan így … a helyesírás teljesen kimarad, az ékezetek úgyszinintén.

17 10 2009
Pötty

Én azt utálom emesenen amikor XY (csak egy ember csinálja ezt, ráadásul ő is azok közé tartozik akik “rámírnak” hogy “Hello. Szijja. Mizu?”) személynek írom hogy “Pill, mindjárt jövök!” akkor megkérdezi hogy “Mit csinálsz?” Na most erre inkább nem szoktam írni semmit, de komolyan fontolgatom hogy egyszer beírom hogy “MEGYEK SZ-RNI B-MEG!”

18 10 2009
Pötty

[Bocsi a duplakommentért.><] De például amikor tegyükfel Rev "elfoglalt" – ba vagy, akkor nem merek rádírni mert:

1) Félek hogy rámküldöd a mókusokat, és megetetsz velük reggelire.

2) Meg nincs kifejezett ok amiért rádírjak. Szeretek veled beszélgetni de nem hinném hogy örülnél ha egy kis csaj folyamatosan b*sztatna. (Ez mondjuk akkor is így van ha "Elérhető"/"Szabad" – ba vagy)

Visszatérve arra hogy miket utálok emesenen:

Be vagyok jelentkezve (mostanában nem vagyok olyan sokat rejtve), mindenki sorjában jelentkezik be…stb és ma is rámír az egyik – mellesleg jófej, kedves lány, csak néha kicsit idegesítő – ismerősöm: "Szijja! Mizu? Unatkozom, de most még oldalt költöztetek, mert a XYZ oldal átkerül az ABC-re és a Gravitationost meg újrakezdem, csak nem abban a témában hanem NANA-s lesz vagy "Anemt'o'om melyik anime" ^^ " nah most erre nem tudom mitírjak benyögtem egy egszerű "Jahh, az jó!" mondatocskát és nem tudtunk miről tovább beszélgetni…De hát ez van, bele kell nyugodnunk hogy ez enm fog egyhamar változni…

18 10 2009
hawk

6.) Ha elköszönsz valakitől, várd meg, amíg válaszol!,

??????????????????????

várja a faszom… az ökörarcú nekem ne aludjon amikor elérhető és írok neki.. különben átnyulok egy szivlapátattal és úgy megverem hogy még azt is begipszelik utána akinek elmeséli.

28 11 2009
Pötty

Az is tényleg poén amikor beszélgetsz valakivel, és az illető nem is figyel oda. Pl.: Félóra után ír neked vissza! Ha, persze közben csinál valamit, tegyük fel filmet néz a gépén, akkor jó elnézem! De ha én Pl.: Kuroshitsujit nézek, és rámír valaki, akivel nem szeretnék beszélgetni, mert most inkább animét nézek akkor leírom neki hogy “Bocs, nem érek rá!” és ennyivel el is van rendezve. Ha pedig valaki olyan ír rám, akivel jó beszélgetni, annyiszor szakítom félbe az animémet ahányszor ír. Az igaz hogy később válaszolok rá, de nem sokkal csak, kb. 2 perccel…

2 04 2010
chrisline

Igaz hogy nagyon szörnyen igen borzasztóan későn reagálok, és – remélem – bocsánatos módon nem a postra, de Pötty, ez a:

“Én azt utálom emesenen amikor XY (csak egy ember csinálja ezt, ráadásul ő is azok közé tartozik akik “rámírnak” hogy “Hello. Szijja. Mizu?”) személynek írom hogy “Pill, mindjárt jövök!” akkor megkérdezi hogy “Mit csinálsz?” Na most erre inkább nem szoktam írni semmit, de komolyan fontolgatom hogy egyszer beírom hogy “MEGYEK SZ-RNI B-MEG!””

… ez az utolsó mondat szó szerint EPIC SHIT volt.😄

14 10 2010
Dan

Én csak egy valamit nem értek. Ha valaki nem akarja hogy zavarják mert éppen fontosabb dolga akad mint hogy csevegjen, vagy csak nincs kedve a csevegéshez akkor miért nem lép ki az msn-ből? Jobbról alul ott van a pici ikonocska jobb klikk és Exit(v éppen Kilépés) és ennyi…

Vélemény, hozzászólás?

