Ikkitousen (in progress)

26 12 2007

Nagy nehezen végre belekezdtem az Ikkitousen című 13 részes sorozatba. Azért nagy nehezen, mert már pár hónapja nem néztem összesen 24 résznél több animét. (A Fullmetal Alchemistet a tévében nem számítom bele.) Szóval választhattam, hogy befejezek egy animét, vagy elkezdek egy újat. Hát én az utóbbi lehetőséget választottam, és virtuálisan ráböktem az Ikkitousenre, melyről csak csekély ismereteim voltak (vannak).

Ha most, 6 rész után két szóval kéne kifejeznem az Ikkitousent, akkor az a fight és a szexualitás lenne. Előbb kezdjük a fight-tal, ha megengeditek.

Az anime történetének lényege tulajdonképpen marha egyszerű és ha szabad hozzátennem, bugyuta. A modern Japánban, Kantou régió hét középiskolája harcban áll egymással. A tanulóik toushi-nak, harcosnak nevezik magukat, és mindegyiküknek van egy fél yin-yang alakú amulettje, a magatama. Úgy tartják, hogy ezekbe valaha az ősi Kínai Birodalomban élt óriási harcosok/katonák/erős-emberek szelleme és sorsa van bezárva. A tanulók folyamatosan küzdenek a rivális iskolák bandáival, és mindenki csak egy valamire pályázik; hogy ő legyen a legerősebb harcos, az Ikkitousen.

A dolog már itt gáztengerbe is fulladhatna. 1.) Eleve mi az hogy reinkarnálódás meg “spirit of the warrior” meg ezek… Jó, mindegy, ezen mindenki túlteszi magát. 2) De azon a magasztos célon kívűl, hogy a legerősebbek legyenek, semmi másért nem küzdenek. Illetve de, brahiból, személyes okokból, meg fittness szempontok miatt. Szóval nem értem a nagy “célt”, hogy mért akar mindenki mindenkit péppé verni, ha az másik iskolába jár. 3.) Megyjegyzem, itt nincsenek gyenge fiúk, törékeny lányok, itt mindenki fájter, tehát elég durva…

Amit magáról a fight-ról el lehet mondani, hogy amit el tudtok képzelni fizikai küzdelem címszó alatt, az itt képviselteti magát. Van itt kick box, utcai csihi-puhi, elagyabugyálás az iskolaudvaron, parti party táncmozdulatokkal, kung fu, tibeti koncentrálós technika, aljas késelés, Sátán jobb keze, véresre verés hektoliter orrvérrel… Jut eszembe, realitás terén kicsit vicces a dolog, mert pl. egy lefejelésnél fröcsög a vér, holott egy lefejelés köztudomásúlag nem okoz sebet. Még csak nagy ér sincs a homlokon. És még csak nem is orrtörés volt. Szóval nagyon kis horzsolásoknál is csak ömlik és ömlik a piros ketchup. A másik, amin jókat derülök, az a harcosok hihetetlen ereje és mozgása. Az egy dolog, hogy nem értem, hogyan tudja hátulról megfogni az ellent, mikor az előbb még elölről ugrott feléje. De hogy egy rúgástól majdnem kettétörik egy fa, vagy egy ütéstől 20 centi átmérejű kráter keletkezik a betonban, az nem pite. És akkor még nem is beszéltem a késleltetett hatású chi-támadásokról! A hab a tortán az, hogy a nem-harcos, hétköznapi, Kovács Shinji típusú embereknek a szeme se rebben ha egymást aprítják nap mint nap a diákok a köztereken, amiket aztán törmelékesen, véresen, ruhacafatosan hagynak ott.

De mindezek ellenére a fight LEKÖT. Izgalmas és jó nézni. Jó, persze, erre rásegít a tény, hogy vannak harcos csajok is. Nos…

Mivel a sorozat másik nagy jelensége az erős ecchi; a számos bra-/pantyshot, a mellek, a combok, és a szuggesztív jelenetek, azaz a szexuális töltés. Bizony ám. Vegyük például szegény, harcos főhősnőnket, a butus, de jószívű, kishíján-szőke (valamint dúskeblű) Sonsaku Hakufut. Számításaim szerint minden részre jut minimum három fanservice dolog, általában cafatokban lógó ruha, vagy takaró nélkül alvás formájában, ezek általában az uncsitesója, Koukin-kun (a harcos fiú főszereplőnk, szegénykém) megrökönyödését vonják maguk után. Ez a fanservice arány, valljuk be, nem rossz. Megjegyzem, nem tudom, hogy lehet ütésekkel és rúgásokkal rongyosra szakasztani egy amúgy meglehetősen rövidecske szoknyát, de a lényeg az eye candy, nah. Biztos gyenge a szövet…🙂 Egyébként – ha csak nem értettem félre valamit orbitálisan – Hakufu démoni énje előtör, ha a lány izgalmi állapotba kerül. (Hadd ne magyarázzak…) És sose láttam még ekkora vulvát animében…!

Hakufuval egy iskolába jár a kék hajú, hideg természetű Ryomou Shimei (Mou-chan), aki mindig szemfedőt és stilizált szobalányruhát visel. Egyik specialitása a lábbal (combbal) fojtogatás, és bilincset is szokott alkalmazni. (BDSM feeling, valaki?) Pantyshot overload!

Egy rivális iskola tagja a zöld hajú Ryofu Housen. Róla leginkább a buja szó jut eszembe. És szerintem az elég alapot képez, hogy szembetűnően nem hord melltartót (pedig elvileg kéne neki…), full biszex, és nem egy jelenetben elég privát dolgokat művel másokkal/másokon, legyen az illető akár fiú, akár lány. Ha a kamera nem lenne mindig vagy 5x-ös zoomban vagy nem ott lenne, ahol éppen van, egész szép kis Ikkitousen hentait kapnánk.

A fanservice-t egy kicsit félretéve, egy pár szó a zenéről és hangokról: a seiyuuk jól csinálják a dolgukat, de semmi extra. A háttérzenék jókor jönnek, és illenek a jelenetekhez, megadják az atmoszférát a verekedésekhez. Az ending (Shela – Let Me Be With You) szép, de nem az én stílusom, átlépkedem, az opening (m.o.v.e – Drivin’ Through The Night) viszont nagyon bejövős, főleg a mézes-mázos, Hakufus nyitóanimációval. Ettől függetlenül a dal témája (elhanyagolt barátnő) szerintem nem jön össze az anime témájával, csak pár sor van, ami simán utalhatna a főszereplőkre.

Még annyit tudnék hozzáfűzni az egészhez, hogy én, szerencsétlen, beleőrülök ebbe a sok személynévbe, iskolanévbe, technikanévbe, titulusba, meg minden ilyen kínai eredetű névbiszbaszba. Mivel minimum 20 szereplő van, és mindegyikőjük neve olyan, amilyet még sose hallottam semmilyen animében, ezért a nevek megjegyzésével komoly gondjaim vannak… És akkor néha még -kunozzák is a lányokat. Eh.

Összességében azért komolyabb gond nincs az Ikkitousennel. Kicsit unreális, de ha reális lenne, nem lenne ennyi ecchi sem. Meg egyébként az egésznek van egy – a történettől független – vonzása, vagy húzóereje. Egyszerűen jó a hangulata. Aki bírja az ecchit és a fight-ot, de nem baj, ha nem tudja beleélni magát, az nyugodtan adjon neki egy próbát!

Ja és még valami: ennyi afroamerikai/raszta karaktert egy sorozatban…😀


Műveletek

Information

4 hozzászólás

27 12 2007
M@D_FiSt

Ahogy olvastam a sztorit azt hittem a tenjou tenge-ről írsz😀 Amúgy egész kedvet kaptam hozzá, hogy megnézzem🙂

28 12 2007
Rev

Áh, a Tenjou Tenge-t csak hallomásból ismerem.😀 Az Ikkitousen amúgy nem rossz anime, ha eltekintünk a kis hülyeségektől. Na meg ott a fanszervíz ugye.😀

18 04 2008
GombeiAkera

Nem tudnál egy oldalat mondani ahonnan le lehet tölteni a magyar feliratot???

7 08 2008
Kanu

Sziasztok! Hm az én oldalam negyedrészt Ikkitousen mert úgy kezdtem. Ezt az írást viszont most olvasom először és az a véleményem ,hogy ez egy tök jó anime és nem bánom én ,hogy elkezdtem nézni. Nem véletlenül van három évadja, na igen =D Nekem tetszik a megrajzolás, a harcok (én is verekedős vagyok ,ha úgy hozza a szükség). És az ecchi… szerintem az se rossz, nekem semmi bajom nincs a szakadt fölsőkkel meg ilyenek. Csak ez a lezbis dolgok ne lennének benne. Mert én nem szeretem a bisex, lezbi,buzi párosításokat. De ezt leszámítva nálam benne van az első 10ben ez az anime. Szerintem egy egyedi anime😀 IKKITOUSEN FOREVER! És ha valaki keres akkor leírtam az oldalam címét ott megtalál. Üdv!

Vélemény, hozzászólás?

