If you can’t do anything, just smile

10 09 2008

Néha az ember úgy érzi, hogy egy másik világban jár, hogy nem a megszokott körülmények közt van. Ilyenkor felmerül a cselekvés lehetősége, hogy megbizonyosodjon az illető, ez a valóság-e. Hogy nem-e álmodik csak? Hogy ez nem-e egy eltorzult, hibás Mátrix?

Minap suli után épp ültem a trolibuszon, szokásosan lassú alapjáraton pörgetve a szürkeállományomat. Egyszercsak az egyik megállóban felszállt egy kisebb csoport tini, nagy részük (hacsak nem mindegyikőjük) leányzó volt. (A másik ajtónál felszállókat nem láttam, meg hátra se nagyon forgolódtam, ezért nem tudom.)

Kicsit szűkösen voltunk, úgyhogy jólnevelt yeti módjára kicsit összébbhúztam magamat, ami a kerék fölötti ülésen centiket spórol a szomszédos közlekedőtérből. Bár egyik-másik utasnak így is sikerült megerőszakolnia intim szférámat, de nem is ez a lényeg most, meg különben is, lányok voltak az illetők.

Aztán ahogy elkerülhetetlen módon hallgattam a mögöttem csacsogó lányokat, egyszer csak egy igen érdekes közlés bizsergette meg lustuló agyvelőmet. Az egyik csaj valami ilyesmit szólt, hogy;
“Nem lefejeltem, hanem leszemöldököztem…! Fájt utána a szemöldökcsontom!”

El tudjátok képzelni, milyen intenzív agymunka volt értelmezni ezt a két mondatfoszlányt?
Innentől kezdve már sejtettem, hogy nem a BKV egyik Ikarus 280-as troliján ültem, hanem egy fénysebességgel haladó, ámbátor rozoga intergalaktikus űrhajón, és az a szerencse jutott nekem, hogy beszélni képes, mégsem homo sapiens nevű életformákkal találkoztam, akik velem együtt tartanak valahova csodálatos Tejútunkon. Más magyarázatott nem láttam. Hiszen nekünk, földi embereknek nincsen szemöldökcsontunk.

Tudjátok, erről eszembe jutott egy eset, még általános felsőből. Mikoris Pisti, osztályunk egyik népszerű sráca megkérdezte az angoltanárnőt egyik óra után. Afelől érdeklődött, hogy a fiúk farkában van-e csont, mivelhogy olyan kemény.
Az emberfiúkéban nincsen. De a földönkívűli fiúknak lehet, hogy van.

Visszatérve az idegen lényekre, alkalmam volt az ő előadásukban is élvezni a Bizalom c. örökérvényű kultuszslágert az Alvin és a mókusoktól. Remekül kihangsúlyozták a “kihúzom a beled” részt. Sőt egy-két nekifutás után előkerült a varázslatos, MP3-at lejátszó mobiltelefon, így lett zenekari kíséret is a produkcióhoz. Mondanom se kell, egy élmény volt ez a nap. ^^

Ha mást nem tudsz tenni, akkor csak mosolyogj. Micsoda egy hektikus űrutazás volt! :3


Műveletek

Information

18 hozzászólás

11 09 2008
black87

A nyelv és a férfi nemiszerv. Két közös van bennük: több izom van bennük, mint testünkben bárhol és itt lehet a legkönnyebben elvérezni is😀

11 09 2008
Nekomajin

Csak vigyázz, nehogy kiégjen a viccreléd a sok nevetéstől!😀

11 09 2008
Mion

Szerintem ezek az idegen lények… tényleg idegen lények😄. Én is tanúja voltam hasonló eseteknek, illetve csak úgy ált. véletlenül szoktam hallgatni hasonló típusú leányzók magvas beszélgetéseit:D
Egyébként a hím kutyák nemiszervében van csont. Fel szokták szolgálni egy kis cseresznyeakármivel Kínában.
O_O

11 09 2008
terika

@_@
…most gondolj bele, ha véletlenül felfedet előttük intergalaktikus kiléted, egy elejtett mondattal, nézéssel, akkor akár szét is szedhettek volna a szemöldökcsontodnál fogva, lehúzva a szempillabőreidet és megerőszakolva a szemkinövésedet… xD
A tudat egy bizonyos kor előtt(egy bizonyos nemnél XX) nem képes feldolgozni tényszerű dolgokat. LOL

12 09 2008
Nekomajin

Nana, van olyan faj, ahol az XX a fiú!😀
Egyébként a fiúknál is vannak hasonlók, sőt, egyetemi csoporttársaimtól is hallottam már olyanokat, hogy kékhalált produkált az agyam. >_>

12 09 2008
terika

Neko😀 nem is Te lettél volna, ha nem javítassz ki. Szerintem elég, ha átlagolunk, és az átlag XX az általában nő nemű…és maradjunk az embereknél. Jah nem jó, mert ezek idegen lények LOL – mindent visszavonok. xD

12 09 2008
Rev

Én asszittem, eleve az XX határozza meg a nőneműséget… Az XY meg a hímneműséget…

12 09 2008
Nekomajin

Hááát az úgy van, hogy…
Szóval ez fajonként változhat. Az embernél az Y kromoszóma megléte határozza meg a hím jellegeket. Ha nincs Y, akkor egyértelműen lány lesz az illető. Vannak olyan kromoszóma rendellenességek, ahol mondjuk csak egy X van, az lány lesz. Van, ahol XXY, az pedig fiú lesz, hiába van neki két X is. Ha nagyon leegyszerűsítem, akkor alapból mindenki lánynak születik, és ha van Y kromoszómája, akkor fiúvá válik. Persze ez a megtermékenyítés pillanatában lejátszódik, szóval nem úgy kell elképzelni, hogy folyamatosan változik át lányból fiúvá.
Ellenben a Drosophila melanogaster (izé, ecetmuslica) esetében az XX a hím. Ott ugyanis (az előbbi egyszerűsítéssel élve) mindenki fiúnak születik, és ha a szervezet rájön, hogy neki a nemi kromoszómájából is két egyforma van (XX), akkor fiú marad, ha két különböző (XY) van neki, akkor lánnyá változik.
De hogy tetézzem a dolgot, az XY kromoszóma rendszer mellett van WZ rendszer is, pl. a házityúknál.😀

12 09 2008
Nekomajin

Remélem jegyzeteltetek, holnap ZH-t írunk!😛

12 09 2008
Rev

Jegyzeteltem ezen a héten eleget… A picsa marketing óra meg a picsa információtechnológia alapjai óra egy folyamatos tollbamondás, LOL.
-_-

13 09 2008
terika

Igen, Neko teljesen jól írt mindent. És akkor még a csigákról nem is beszéltünk😀
Egyébként az vicces, hogy a kromoszóma szerint mindenki lánynak születik blabla, viszont a genetikai esély arra, hogy milyen nemű lesz a gyereked 50-50%. >_>

13 09 2008
Nekomajin

Nah, ez az utolsó mondat eléggé nemjó így.
Szóval azt felejtsük el, hogy mindenki lánynak születik, azt csak az egyszerűsítés miatt mondtam. Bonyolultabban úgy hangzik, hogy a zigótának még csak genetikai neme van, és ahogy fejlődik, megjelennek a gonadális (nemi mirigyek) és genitális (nemiszervek) nemek is. Tehát a fiú és a lány zigóta szinte teljesen egyforma, leszámítva azt a kis DNS szakaszt, amivel az Y kromoszóma rövidebb.
Amikor az embrió nemi mirigyei elkezdenek kifejlődni, akkor automatikusan petefészkekké fejlődnének, de ha van Y kromoszóma (azon belül is az Y egy rövid szakasza) akkor herék fejlődnek ki.

Az 50-50% meg ugye a Punnet-táblából jól látszik:
==|-X-|-Y-
-X|-XX-|-XY
-X|-XX-|-XY

13 09 2008
terika

Jó. Fogalmazzunk úgy, hogy konyhanyelven fogalmaztam. Másodsorban régen nem mélyedtem már bele ebbe a hobbimba (ami a genetika és bio-kémia témakörére osztódik), úgyhogy nem tudok semmi újat hozzáfűzni ehhez. Amit leírtál az nagy részben ismerősen hangzott, de a részleteket nem ismerem. Az 50%-os arányt pedig én is a Punnet-táblára hivatkozva mondom. Különben meg a Te mondatod volt a mindenki lánynak születik, én csak azt használtam fel.😛 Amúgy én elismerem Neko-mester a tudásod, ebben a témában jobban otthon vagy, mint én. ^-^

13 09 2008
Nekomajin

Írtam, hogy egyszerűsítve. De tudtam, hogy belekötözködsz.😀
A Punnet-táblát meg nem neked írtam, mert ugyan a kommentekből nem ez jön le, de mások is olvassák a postot.😄
Na mindegy, fejezzük abba a biológia órát.😀
Lehet, hogy az ilyen entitásokkal inkább a magfizikának vagy valami ilyesminek kéne foglalkozni. XDDD

17 09 2008
terika

Belekötözködöm L.O.L. Magfizika L.OO.L háthülyevagyokén?! xD” Szerintem Te sem törd Magad, elég ha csak a rák ellenszerét fedezed fel.😀

17 09 2008
Nekomajin

A rák ellenszere az, hogy le kell róla önteni a vizet…
Bakker, ökológus leszek, nem orvos!😀

Izé, többiek, miért vagytok csendben?😄

17 09 2008
terika

…ahan. Igen, ez origi fárasztó Neko-humor.😀 Egyébként elfelejtetted, hogy iskola van meg minden (a felsőoktatásban nehéz az első hónap: olyan régen látták egymást az iskolatársak, hogy sokszor összeülnek partyzni todhogyvanez…ha meg még nem találkoztak a büdös életbe sose, akko’ meg azé’ kell partyzni); a kezdés nehéz, sok a dolga mindenkinek.😀

18 09 2008
nihilus

Neko, tessék, már nem vagyok csöndben.😄

Vélemény, hozzászólás?

