Volt egyszer egy animecon – Őszi Anime Con 2008

5 10 2008

Animecon. Szép volt, jó volt, rövid volt, és csak szombaton lehettem ott. Azóta végre van egy kis időm leülni a gép elé, és írkálni egy kicsit. Röviden szeretném összefoglalni az élményeimet, bár kicsit már megkésett, így egy héttel con után. (Off: csak én tervezem 2 napig a postokat?)

Megpróbálom pontokba foglalva összeszedni, hogy az egyes eseményeket hogy éltem meg.

Fizikai alapegységek (tömeg, tér, idő):

Alaphelyzet: szombat reggel 7től voltam sorban állni jegyért, aztán délután 4kor értem oda újra, majd 10ig maradtam (elfoglaltság con alatt rulz -_-“). Minden elismerésem a MATnak. *salute* Legutoljára tavaly ősszel jártam Pecsa-conon, azóta fényévekkel jobb a helyzet. A két sátor egész jól tehermentesítette az épületet, főleg a folyosókat, végre levegőt is találtam, és odajutottam az árusokhoz. Egy kicsit a reggeli sorbanállásról. Mikor 7kor megérkeztem, a sor már a parkolóig állt, az elöl levők fél 6kor érkeztek/ott sátoroztak… Mivel időre kellett mennem, bunkó pesti módon előrementem, és beálltam a sor elejére, amit meglepő módon senki nem vett észre. :S Az előttem levő cirka 100-200 ember másfél óra alatt fogyott el, szóval még így is késtem egy keveset. A kétfős kiszolgálószemélyzet kevés ennyi emberre. A kordonon belüli helyzet meg eléggé… érdekes volt. A tolakodás, és az általános konzervdoboz-feeling meghozta a hangulatot (random beszólás, fiú lánynak: “ne értsd félre, csak a pénztárcám ilyen kemény”). 2 miskolci lány csinálta a legjobban: 9kor megérkeztek, és megkértek engem, hogy vegyek nekik 1-1 jegyet, mert nem tudtak előbb jönni. Itt szeretnék gratulálni a mögöttem/mellettem levő embereknek, akik miatt nem lehetett levegőt kapni, meg akiknek sikerült felemelniük a kordont, és ráb***** egy lány lábára azt a pár 10 kilós betontömböt, csak hogy spóroljanak 5 percet.

Vizualitás – (random) cosplayerek:

Ahogy láttam, minden harmadik/negyedik ember cosplayezett, de legalábbis felvett egy macsekfület. Szinte hagyományos módon a cosplayerek nagy része Akatsuki-köpenyt hordott, javítsatok ki, ha tévedek.🙂 Namármost, 2 dolog. A cosplayezés szép és dícséretre méltó, ámde. Ha van két kedvenc sorozatunk, akkor könyörgöm, ne keverjük össze őket! Reggel láttam távolról egy lányt (legalábbis remélem), Akatsuki-kabátban, és Chii-fülekkel. Ugyan egyik kedvencem a Chobits, Narutot is megnézem, ha muszáj, de azért a kettő ötvözése egy picit sok.

Ugyan mások már megemlítették tavaly, de szeretném én is hangsúlyozni: nagy különbség van a moe és a molett között. Ha cosplayt választasz, akkor kérlek, alakhoz illőt válassz. Ergó egy teltkarcsú lány ne azt a a karaktert válassza, aki a sorozat fanservice-ének a 90%át adja. Nem esztétikus. Ámen.

Pultok:

Kivételesen egy rakat pénzzel érkeztem, és szándékomban is állt elkölteni. Meglepő mondom elvitték az összes angol nyelvű manga első kötetét. Pedig volt néhány szebb cím is – Chobits, Ah, Megami-sama, és egy “Last Uniform” című, yuri manga is – szintén csak második-huszonhetedik kötetek. Én meg elvből nem kezdek második kötettel.:/ Jó a rosszban – pénzem nagy része megmaradt.🙂

A go sátor, és ami mögötte van:

Kiemelt pont. Elvertem egy oktatót – remélem, nem hagyta magát. Miután egyedül érkeztem, és senki nem jött el, pedig eredetileg jött volna (ugye Revvie-sama?), összeültem egy vadidegen (és ittas) sráccal játszani. Ez eddig oké, de bejött néhány cosplayer lány, kis yaoi-fan kitűzővel, és leültek velünk játszani. Gyorstalpaló újdonsült ismerősnek a szakkifejezésekből – yaoi, shounen-ai, yuri, satöbbi. Na ezután gyors udvarlás Ádám (remélem jól emlékszem a nevére) részéről az idősebb lánynak, és egy fogadás, amiben 3an lettünk volna érintettek – a fangörl, én és Ádám. Ha Ádám nyer – fél liter sake után – megcsókolhatta volna a fangörlt, ha meg veszít, akkor engem kéne… 3ból ketten nem egyeztünk bele. Ezután nem lassan búcsúztam el és tűntem el a tömegben.😀 (Nem szó szerinti idézet az egyik lánytól: “Engem szintén a yaoi/shounen-ai lelki része érdekel.” Thrazzon: “És az Enzai?” Fangörl: “Azt hagyjuk, az az én személyes perverzióm.”)

A versenyek:

Az AMV-verseny meglepően jó volt. Üdvözlet Jaakunak és Benyoboynak, 3 sorral mögöttük ültem, csak gondoltam nem megyek oda full ismeretlenül.🙂 Az egyetlen (illetve sok) negatívum: a konferálók. Akik már régebb óta vannak színpadon (Tonya és egyebek), jól csinálták, de az “egyszeri” emberek meg….. Az rendben, ha mondjuk más a humora, mint másoknak. De 1: az bunkóság, ha közönségnek olyan vicceket mondunk, amit csak mi értünk, 2: az még nagyobb, ha xy versenyzőt ismerünk, és ezt ki is nyilvánítjuk. (Konkrétan a rajzversenyes konferanszé “Gyerünk, tapsoljátok meg őket!!” felszólalására gondolok.)

Summa summarum:

Második egyedül töltött con, ahol sikerült másokkal is beszélgetnem. A Pecsa a con alatt még mindig az egyetlen hely, ahol felügyelet mellett egyedül merem hagyni a táskámat. All hail the otaku erkölcsök!

Köszönöm a figyelmet, következő remélhetőleg egy Revvel folytatott közös munka lesz.


Műveletek

Information

13 hozzászólás

5 10 2008
benyoboy

Aoositt, pedig én szívesen találkozok mindnekivel! ^^ Na nembaj, maybe next time! ^^ Amúgy nagyon jó beszámoló, tisztára, mintha az első CON-os haveromat hallanám, neki is ugyanezek voltak naggyából az élményei. Pláne a Cosplay-es részben.😛

5 10 2008
Sunyi Nyufi

Last Uniform nem megvásárlásával nem sokat vesztettél🙂 Én is szemeztem vele, de rájöttem, hogy most nincs annyi fölös pénzem, hogy megvegyek egy necseppet ronda rajzolású és nem annyira izgalmas yuri mangát…

Remélem következő con-on veled is és Rev-vel is találkozunk😉

6 10 2008
Rev

szombat reggel 7től voltam sorban állni jegyért, aztán délután 4kor értem oda újra, majd 10ig maradtam
Én csak ezt nem értem.o_O Na mindegy…

>Nyufi
Hát majd meglátjuk. :3

6 10 2008
luggeriano

Revci ezt a pofátlanságot !😀 azt sugalltad hogy nem gyüssz conra mert problémás (és végülis elment tőle a kedvem/motivációm aznap reggelre🙂 – Rev) aztán meg itt szembesülök hogy anon-ként ott vegyültél velünk😀

Tavasszal gyere és let’s meet finally !

6 10 2008
Rev

Vazzeg Luggi, ezt nem én írtam, hanem Thrazzon.
Vazzeg, már kétszerkesztős a blog. :3

6 10 2008
Thrazzon

>Benyoboy:

Következőnél megpróbálok nem “chicken out”-olni😉 Cosplayből gondolom nem sokat fog változni a helyzet, de azért jó érzés volt valahol panaszkodni😀

>Nyufi:

Szerintem legközelebb a nyári conra fogok menni, csak még nem tudom, merre lesz:/ Tavaly meg szidtam pár embert, hogy érettségi miatt nem jönnek conra… Last Uniformot majd meglesem valahol neten, ha vége lesz a Shoujo Sectnek. Az legalább ingyen van🙂

>Luggi:

Rev nem cseszné le magát, hogy nem jött el conra.😉 Az alatta levő “-by Rev” és “-by Thrazzon” tag segít a megkülönböztetésben, bár én se szoktam elolvasni^^

>Revvie:

7re odaértem jegyet venni, majd megvásárlás után Mammutban ültem vagy 5 órát, majd visszatértem a helyszínre, pontosan 22.03 körülig.

6 10 2008
Rev

Nocsak Thrazzon, milyen közvetlen vagy már a kollégák és kolleginák címzésével.

6 10 2008
Thrazzon

>Rev:

Bevallom, élőben is hasonló vagyok. Ha más így használja (legyen az akár hosszúság miatt vagy spontán), akkor általában én is átveszem, ellenvetésig. De ha valakit zavar a rövidített név, kérem szóljon, és megpróbálom megjegyezni/alkalmazni.

6 10 2008
sjonna

Kár hogy nem voltál a conon Rev, láthattál volna sok yaois kislányt táblákkal a kezükben…

6 10 2008
Junchidono

Kár hogy nem voltál a conon Rev, láthattál volna sok yaois kislányt táblákkal a kezükben…

…és sok yaoi mangát, amit rekord idő alatt elkapkodtak (2 órával a bejutásom után direkt végigjártam az összes standot JR manga után kutatva. Nem, eszem ágában sem lett volna megvenni, csak pusztán érdekelt, hogy hányadán állunk ezen a conon yaoi mangákat illetően o.O).

Btw, yuri mangából bezzeg alig volt pár, és ami volt, azt sem épp nekem szánták (argh, karakter design és art).

Btw2, köv. conra remélem jössz Rev kolléga (és persze Thrazzon :3).

6 10 2008
shakugan12

Ez igaz.Én akárhányszor nézelődtem ott, mindig volt egy kis csapat yaois.Csak a yaoi érdekelte őket, pedig azért voltak ott nagyobb címek is amelyek normális otakuk körében 9-10 pontosak.

7 10 2008
Sunyi Nyufi

Junchi: volt normális yuri manga is (legalábbis a ComicInvest-nél), csak azokat hamar elvitték😛 Mert hát volt nekik First Love Sisters meg Voiceful is, csak azt eladták, ezért maradt a csúnya Last Unifrom a végére😀 Bár azt is megvette valaki, mert második nap végére eltűnt🙂

9 11 2008
Maya

Nah, drága Thrazzon-om..bezzeg nekem nem meséltél ily részletesen a Con-ról…. T_T Jössz te még az én utcámba😀
Amúgy meg lehet hogy Veráékat is láthattad, mert YAOI feliratos pólóban mászkáltak😀

Vélemény, hozzászólás?

