Kurisumasu ppl :B

18 12 2008

… and then, egy ömlesztett sajt következik, összetevők: hierarchia egy újpesti gimnázium 10. osztályában, karácsonyi gondolatok, az Újév, tehát a lencse és a jókívánságok kérdésköre.

Hogy milyen osztály milyen hierarchiája? Well, a gimnáziumi osztályom tavaly verbuválódott össze, mikoron mindannyian kilencedikbe léptünk, egy sikeres felvételi és sok-sok félévi fogszívogatás után. A társaság jó része azonban már általánosban is az illető helyre járt, szóval kis köcsögök mázlisták, nekik már jóval könnyebb dolguk volt, én és Mion azonban egy idegen közegbe kerültünk. A 9.-ben megszülettek a kisebb-nagyobb barátságok, ellenszenvek, aztán egy eléggé rosszul sikerült évvége után mindenki nagyon boldogan lépett be a summertime bűvös 2 és fél hónapjába. Na aztán visszajöttünk, rögtön 3 új osztálytársunk volt: 2 lány, akik megbuktak, és egy nálunk egy évvel idősebb, akinek már németérettségije van. Addigra viszont a jellemző osztálykép kialakult…

A fiúk. Hát, náluk csicskarendszer van. Van egy roma származású fiú, egy magas, borotvált fejű nagydumás, és 2 alacsony rapper, utóbbiakat az egész iskola ismeri. Na ők állnak a ranglétra tetején, a többiek már csak a fölöslegszerűségek. Van egy idegbeteg, mélynövésű agresszív állat, aki még kb. főnök, de már ő se annyira nagy kakas a szemétdombon. Na őneki van egy ‘barátja’, aki egy stréber, furcsa világnézetű srác, annak meg van egy eléggé hígagyú, szintén zenész haverja. Ők hárman a Jó, a Rossz és a Csúf… A Csúf strébert mindketten csicskáztatják, saját bevallásuk szerint is. A csicskarendszer legalján egy idétlen, magas fiú áll, aki mindenkit cseszeget, viszont őt ugráltatják és utálják a legjobban a többiek.

A lányok? Ők ősidők óta csoportokra oszlottak, amik között vannak szűk átjárók. Én és Mion egy kb. 5 fős csapatba tartozunk. Mi együtt jól elvagyunk, röhögünk, satöbbi. Van egy a csoportunkból, aki az osztály legbutább és ‘legselejtebb’ tagjával barátkozik. Az utóbbi egy duci, szemüveges lány, undorító viselkedéssel, az egész osztály – ezúttal jogosan elítélve – utálja. Nem tagadták volna ki a nélküle is csorba közösségből, ha nem kezd el mindenkit izélgetni tavaly. De mivel így tett, azóta is megy ellene az offenzív hadjárat a lejáratására (ami nagyrészt sikerül is). Na, aztán van a Cicák csoportja: a kettő lebukott lány, és két másik szőke csaj, akik alszanak magyarórán. Utánuk jön az Órán beszélgetősök group, ők kb. 12-en vannak.

Szóval összegezve: vannak a Fiúk, vannak a Cicák, vannak a Kívülállók, és vannak a Dumások. :B A mi osztályunk a tipikus állatorvosi ló a gimnazisták között: szétesett közösség. Mondjuk ez még mindig jobb, mint az évfolyam másik kis társulata: ők színre összetartanak, egy elvarázsolt zenészfiún kívül mindenki barátja mindenkinek, de egymás háta mögött nem győznek összesúgni… Ennyit erről. A második téma a karácsony. Mit is lehet róla mondani? Ilyenkor bebizonyosul, hogy nehéz feladat egymásnak ajándékot venni, különösen ha osztkarácsony lévén nem nagyon ismered az illetőt. :S Másrészt ilyenkor minden felpezseg, de egyébként az egész – szerintem- totál érdektelenség, ha utána elmúlik az ünnepi hangulat.

Ennek ellenére előre is boldog karácsonyt mindenkinek!

Az Újévről pedig ennyit: minél előbb döntse el mindenki, hogy megy-e egyáltalán valahova, ha igen, hova, és ha eldőlt, hogy kinél részegedik/bulizik/hülyül/szórakozik mindenki, akkor már a társaságot is meg kell válogatni. Mondjuk, én nem beszélek ilyesmiről: nincs is programom még elméletileg.:D

A kicsit érdekes szájízű post végére lenne egy kérésem. Szóval, aki elolvasta eme írásomat, elmeséli, hogy ő mit gondol a post témáiról?

Előre is köszönöm. Szép napot mindenkinek.^^


Műveletek

Information

26 hozzászólás

18 12 2008
Motoko

Én a középiskolában saját csajháremet vontam magam köré, senki sem tudta mifélék és kifélék vagyunk, és főleg azt, hogy miért szarjuk le nagyon nagy ívben a fiúkat.:D
Persze ehhez hozzátartozott az is, hogy a legnagyobb darab sráccal már az első nap összeverekedtünk és egy székcsapással én győzedelmeskedtem.
Így visszagondolva tiszta Utena voltam!:p

19 12 2008
black87

avagy a tipikus osztályhierarchia mesterpéldája. kicsit hiányoltam az olyan alakokat, mint a “bohóc” vagy “playboy”; de igen, kb így nézz ki egy osztály.🙂

19 12 2008
Miaka

black87: Na, hát nálunk az utóbbiak is megvannak XP Meg a nagydumás, a náci, a Bitch Corporation, A Srác Aki Furán Beszél, a kabala, stb.
Azért poén, mert az ember bárhová megy mindenhol megtalálható a klikkekre szakadás… Legalábbis az én tapasztalatom ez.

19 12 2008
Atrix

Nálunk azért nem ennyire durva a helyzet. Bár igen, mi is klikkekre vagyunk valamennyire szakadva, de simán beszélünk a másikkal minden nap, vagy hülyülünk stb. A másik háta mögötti beszélgetés meg mindenhol megvan szvsz. A fent említett típusok meg nálunk is megvannak.xD

19 12 2008
Velho

Látom ez mindenhol így van😀
Mivel műszaki szakközépbe jártam, nálunk kimaradt a Bitch Crop. meg hasonlók (mi osztályunkba 1 nőnemű se volt, aki meg az volt, az eredetileg fiúnak született… -_-), de idótákból nem volt hiány… Ahogy menetközben kirúgott nagypofájú alkoholistákból sem.
Mondjuk alapvetően geek-osztály voltunk 8D

Osztkarácsony: Nálunk egész üzletág lett abból, hogy sefteltünk egymás között azzal, hogy ki-kinek adja az ajándékot (kalapból-húzásos rendszer volt).😀

19 12 2008
Fate

Osztálykarácsonyos kihúzós-cserélős téma nagyon rulzik:D És most ‘megnyugodtam’, hogy mindenhol ez a szarság megy:O (már a klikkesedés, meg other stuff.)

20 12 2008
izriot

A középiskolákban sajnos ez mindaddig elkerülhetetlen, amíg a fiatalokat tizennyolcadik életév betöltéséig kötelezik tanulásra. Néhány kemény helyet eltekintve, ahol a felvételi rendszer automatikusan garantálja a nemkívánatos elemek kiszűrését, mindenhol megtalálhatóak azok a suttyó, lecsúszott és mélysötét alakok, akik a többieket hátráltatják és a közösséget fúrják.
Felsőoktatásban ezek a dolgok eltűnnek, nyilvánvalóan oda már csak azok mennek, akik komolyan gondolják a dolgot, önszántukból, senki által nem kötelezve, tehát ide már általában a kultúrált, értelmesebb emberek kerülnek. Persze a kezdetektől nálunk is megfigyelhető volt néhány oda nem való alak, akik papírrepülőztek és dumáltak az előadásokon, tiszteletlenek voltak a tanárokkal stb, de ők kurvagyorsan eltűntek. Senki nem szólt rájuk, senki nem pesztrálta és babusgatta őket, ha egy felnőtt ember nem tudja belátni, hogy mik a saját érdekei, elbukik.
Szemléletmódbeli különbség, ennyi az egész.

20 12 2008
Fate

Ez egy tök jól meggondolt, alapos comment volt, köszi izriot:)

20 12 2008
femaleanon

Hát nállunk is megvót’ az a tipikus középiskolai széthúzás:
A stréber nyalóegylet. :P~~ (főleg lányok)
A nemtörődöm klikk. Buktak orrba-szájba. Clowns included. (főleg fiúk, de szép számmal lányok is.)
A különcök. (lányok főleg)
A mainstream partyarcok. (vegyesen, minden nap hányunk/diszkó, hell yeah)
És elég szar volt emiatt a közösség, de megfigyelhető volt hogy az utolsó évünket mindenki annyira komolyan vette közösségileg is, hogy a bál és efféle burzsoá’ mókák faszául sikerültek, és a 6 osztályos gimi széthúzó 12.A-ja végre ÖSSZEÉRT.
Az mondjuk vicces, hogy ahogyan ezt letudtuk és átléptük az egyetem kapuit a régi közösségek is feloszlottak, mindenkiből tökre más lett mint aki volt. Annó a különcökből lettek a legnagyobb arcok. Szóval tök érdekes, hogyan alakult át a hierarchia, de ez így van. Minden változik előbb vagy utóbb. Örülök, hogy kikerültem onnan, noha nem volt nagyon feszengős a hangulat, csak mindig érezted, hogy ez nem az a közösség ahol te érvényesülhetsz. Szal’ most így tök jó.

24 12 2008
M@D_FiSt

Nálunk ez a felvételivel válogatós rendszer volt, úgyhogy nem panaszkodom, elkerültek minket a seggarcok, de ettől a még a klikkesedés simán megvolt a lányoknál. A fiúk nem foglalkoztak ilyesmivel. Ugyan voltak eltérő érdeklődésű csoportok (CS, foci…), de minden srác jóban volt mindenkivel (talán azért is, mert kellett a 2×6 fő a rendes focizáshoz). A lányok meg kb. 4 fős csoportokra oszlottak, de ők sem marták egymást (annyira). Igazából jó volt az ofőnk és értelmes emberekkel jártam egy suliba, úgyhogy egy szavam sem lehet. Az osztály felével azóta is kisebb nagyobb rendszerességgel összejárunk.

24 12 2008
Fate

Egyébként nálunk sincs akkora széthúzás azért, pont a nagydarab weirdo lómániás csaj miatt, mert miatta és a hülye húzásai miatt spontán beszélgetések köttetnek.:D
Köszi a kommenteket! Örülük hogy a többséget megmozgatta a post:)

24 12 2008
Mythmason

Nálunk az osztály elég normális. (13/11 osztály) Én legalábbis így látom, bár én tipikusan a különc kategória vagyok:) De az egész iskolában az osztályom az, aki nem cseszeget. Igazából észre sem nagyon vesznek (amikor bemondanak hiányzónak amikor ott vagyok…) Megvannak a csoportok persze, de nem nagyon van hierarchia, tehát az elhatárolódás csak a mondanivaló hiánya miatt adódik.

26 12 2008
scineram

Pfff. Kölkök.

27 12 2008
izriot

Kösz, igazából az oktatásügy kapcsán sok komoly dologról lehetne beszélni; magáról az angolszász és az itthoni oktatási rendszer elképzeléséről és a kettő ötvözéséről, ennek szétkúrásáról, az illogikus tantervekről, tematikákról, a színvonal drasztikus zuhanásáról, az érettségi és a diploma elértéktelenedéséről, a cigánykérdésről, ennek kapcsán a nép elbutulásáról, a pedagógusok képzettségéről, a hallgatói hozzáállásról, és még sorolhatnám, de ezt majd talán egy másik helyen. Lehet írni kéne róla egy nagyobb hangvételű bejegyzést, csak nem tudom, hogy egy önelégült mosolyon kívül, amire az van írva, hogy „jól megmondtuk” volna-e más értelme is.

28 12 2008
Fate

Hát igen, egy post/bejegyzés/cikk írásával is az a baj, hogy inkább csak saját magunknak tudunk vele örömet meg elégtételt okozni, mások általában nem értékelik:D Vagy pont értékelik, csak nem feltétlenül a pozitív formában. Az oktatásügy-összefogaló cikk megírása meg lehet, hogy nem is érné meg, egyrészt az előbbi másrészt a téma sokoldalúsága és a személyeskedő hangvétel elkerülésének nehézsége miatt. Lol, inkább az lenne jó ha mindenki elgondolkodna középsulis évein:3 Köszönöm a kommenteket^^

28 12 2008
Rev

Mindenesetre érdekes egy cikk lenne, de félő, hogy a téma oldalakat foglalna, ha belemászna valaki, és komolyan írna róla. Végülis az oktatási rendszerünk lenne a téma.

Én személyszerint a középfokú oktatást IQ tesztekkel meghatározott csoportokba osztanám, és mindenki hasonló értelmi képességű emberkékkel lenne összezárva 4-6 évre.

28 12 2008
izriot

Lehet komolyan írni erről anélkül is, hogy doktori disszertáció kerekedne belőle, saját szemszögből, saját véleménnyel, akár tények nélkül is, csupán meglátások. Az én problémám ott rejlik, hogy mindig csak akkor érzem motiválva magam, amikor már teljesen csúcson pörög az agyam a suli miatt : )

Szerintem intelligencia teszt alapján felmérni és válogatni teljesen céltalan lenne, mármint nézd meg egy pedagógia könyvben mi az IQ és hogyan lehet lemérni… szubjektív bullshit az egész, ráadásul életkorral változik, ZJ és siklara biztos sokat tudnának mesélni róla.
Másrészről ezzel meg sárba tipornád az esélyegyenlőséget. Persze nem a szegregációról beszélek, mert az igazi megoldást tényleg csak az jelentené, akármennyire is “politikailag inkorrekt”. Az osztályokba sorolást több szempont alapján kéne vizsgálni és folyamatosan felülvizsgálni; a nyers szellemi kapacitás mellett a tanulni akarást, motiváltságot és fegyelmet is figyelembe kéne venni. Elvégre, hogy nézne ki egy olyan csoport, ami agresszív zsenikből áll és ahol képtelenség tanítani? Vagy képzelj el egy végletekig frusztrált hallgatót, aki tudja magáról, hogy többre is képes, de alacsonyabb kategóriába sorolták. Ő az IQ felméréssel lehet, soha sem kapná meg a lehetőséget, hogy felzárkózhasson egy haladó csoportban, gyakorlatilag a rendszered csapdájába kerül.

30 12 2008
Zaizen Jotaro

Bár egy klikkesedést tárgyaló bejegyzéshez igazából semmi köze annak, hogy szerintem általános intelligencia nem létezik, és az ezt mérni hivatott IQ-tesztek mindegyike pszeudo-tudományos humbug, mégis úgy vélem, ha már Izriot barátom felhozta ezt a vesszőparipámat, akkor úgy járja, hogy valamivel alá is támasszuk ezt a nézőpontot… de lusta vagyok kifejteni (és ha őszinte akarok lenni, akkor még azt is hozzá kell tennem, hogy kevés is vagyok egy ilyen témához).

Nem is tudnám érdemben leírni az érvek sokaságát: Binet eredeti tesztje a tanulási nehézséggel küszködők beazonosítására szolgált, amit aztán Goddard és Terman a teszt eredeti céljától eltérően az általános intelligencia mérőeszközeként használtak majd Yerkes kiterjesztette az amerikai hadseregen végzett tömeges IQ-tesztjeire alapozott eredményeivel (amik mind a saját mind a tesztek kulturális elfogultsága, valamint a statisztikai elemzés hibái miatt fabatkát sem érnek) stb.

Nem, az IQ és az általános intelligenciát mérni hivatott elleni érvelést túl nehéz lenne röviden összefoglalni, ezért inkább hivatkoznék egy könyvre, amely részletesen tárgyalja a témát: Stephen Jay Gould – az elméricskélt ember (Typotex, 1999.)

Rev ötletéhez annyit, hogy nekem nem tetszik, még akkor sem, ha az IQval szembeni aggályaimat félreteszem. Az ötleted nem számol azzal, hogy az ember fejlődni képes lény, és nem számol azzal sem, hogy a valós életben sem homogén értelmi (és szociális, kreatív, stb.) képességű közegben mozognak az emberek.
Az magyar oktatásban nem az a probléma, hogy visszafognak a hülyébb osztálytársaink. Sokkal inkább az a baj, hogy visszafognak a hülye oktatásügyi minisztereink.

1 01 2009
Fate

A legsűrűbb, legkomolyabban elemzős (utánanézős?), legtöbb okossággal teli komment érkezett meg most.:) Azt hiszem az a bizonyos Rev-féle post még azelőtt le lett lőve, hogy egyáltalán a dévaj gondolat megült az illető fejében.:3

6 01 2009
Seijun

Rev ötlete kivitelezhetetlen és igazságtalan (az IQ legalább 50%-ban öröklött), de hasonlóan marhaság “szubjektív bullshitnak” (wtflol) minősíteni, láthatóan anélkül, hogy bármi közöd lenne a témához. A standardizált IQ tesztek kiértékelésénél természetesen figyelembe veszik az életkort, és ennek megfelelően módosítják az eredményt.
Zaizen posztja jobban tetszett – kár, hogy nem igazán fejtette ki az érveit, pedig érdekelnének. Szerintem az IQ tesztek (pontatlanságuk ellenére, amit a szakemberek nagy többsége elismer) többé-kevésbé jól mutatják az ember kognitív-problémamegoldó képességeit. A kultúrafüggetlen tesztek (egy háromszög kurvára háromszög marad Algériában és Indokínában is) nagyon jól használhatók a kiugróan alacsony és kiugróan magas intelligencia mérésére, ami megkönnyíti a nevelést és a felzárkóztatást. Nem kell pusztán eilitizmusból vagy okoskodásból túlmagyarázni ezt az alapvetően egyszerű koncepciót. Én elfogadom Boring definícióját: IQ az, amit az IQ-tesztek mérnek. Vagy élsz ezzel a lehetőséggel, vagy nem, senki sem kényszerít.
Btw, az ember mindig ilyen volt, szeretett versengeni és méricskélni (a tesztek eredeti célja persze nem ez), és ezzel nincs is semmi gond. A probléma ott kezdődik, ha valaki túl nagy jelentőséget tulajdonít az IQ-nak, és azon görcsöl, hogy akkor neki most 110 vagy 115 (vagy ha valaki ez alapján szeretné a “középfokú oktatást csoportokba osztani”).

7 01 2009
Rev

Jólvanna, nem kell a bash Revnek.😛 Csak egy felvetés volt, amit abban a pillanatban gondoltam. Arra gondoltam, hogy 1) a szőkített diszkópatkányok és bizonyos etnikai csoportok tagjai talán butábbak, mint a többiek, 2) ha a náluk magasabb intelligenciájú egyedekkel vannak összezárva, az talán feszültséget jelent (lásd pl. erőfitogtatás, partyarcok vs kockák, stb.) ami a magasabb szintű egyéneket, hogy mondjam, nem éppen segíti, és 3) ha szétosztanánk ezeket az egyedeket, talán mindegyik csoport jobb eredményeket érhetne el.
Ha nem is egy olyan nehezen mérhető dolog alapján, mint az IQ, de valamilyen pszichológiai mutató, jellemző alapján. Így már talán nem olyan nagy szubjektív bullshit.

7 01 2009
Fate

Azért remélem, hogy sem Magyarország sem másmilyen ország nem tart ott hogy: ‘Bibibíí, nekem biztosan magasabb az IQ-m!!’ ‘Mennyi?’ ‘117’ ‘WTF takarodj, nekem 121’.

Na jó, ez csak egy hülye vicc volt. Köszönöm a kommenteket, bár a téma már nem kifejezetten az iskolai hierarchia körül forog. De akkor is. Örülök hogy az én összecsapott ‘izé’-m megmozgatta valamennyire a népeket!

7 01 2009
Rev

Fate, ezzel azt akarod mondani, hogy ne általánosítsunk (amit nem tettem, mert írtam, hogy “talán”), és egy szőkített diszkós csávó lehet az osztály legjobbja, csak nem látszik rajta?😛

És bocsi hogy elvittem a témát az IQ felé, de ha belegondolunk, a klikkesedést többek közt az érdeklődési körök és a világnézet határozza meg, ezek meg azért függnek pl. az intelligenciától is.

7 01 2009
Miaka

Mondjuk ez az utóbbi IQ alapján osszuk fel csoportokra a diákokat dolog kicsit hasonlít az amerikai rendszerhez. Legalábbis a legtöbb helyen felmérőtesztek alapján válogatják a gyerekeket és úgy csapják hozzá a tanárt is. Pl a legszigorúbbat akkor kap meg 2-szer egymás után egy osztály, ha ismételten ők írják a legjobbat. De gondolom ezzel senkinek nem mondtam újat…^^” Igazából azért jutott eszembe, mert szerintem ez így nem rossz rendszer, a tanulás szempontjából legalábbis. Hiszen mindig erős versenytársakkal vagy körülvéve és rákényszerülsz a maximális teljesítménynyújtásra. Legalábbis én tudok egy manhattani általános sulit, ahol tök jól bevált, legalábbis öt év tapasztalat ezt mutatja.:)

9 01 2009
Fate

Rev: persze, előfordulhat:D Amúgy nem haragszok hogy elfordult a téma az IQ köré, igenis örülök, hogy a topic nem halott.

Miaka: kösz a kommentet! Nekem újat mondtál, de tényleg.:D Tök jó dolgok derülnek ki most szeretett oktatási rendszerünkről/mások nem szeretett oktatási rendszeréről.:)

12 02 2009
Salome

Miaka: Egyetértek veled, hogy erős versenytársakkal körülvéve az ember gyorsabban fejlődik, míg ha nincs számára kihívás, az agya ellustul. Viszont egy iylen tipusú oktatási rendszerben nagyon oda kell figyelni, hogy azok a gyerekek, akik a valamilyen szempontból okokosabbak közé tartoznak, de a verenyzés lelkileg kikészíti őket, ne roppanjanak össze. Az írtam, hogy valamilyen szempontból okosabb, mert pl. egy matekzseni lehet teljesen lúzer a sportokhoz, vagy a művészeti tantárgyakhoz, míg abban mások jók, akiknek a logikus gondolkodás nem az erőssége. Sokkal inkább hiszek egy olyan oktatási rendszerben, amely arra van kiélezve, hogy felismerje és erősítse az egyes emberek erősségeit, és bizonyos szintre hozza a gyengeségeit. Ez lenne az ideális, bár nem tudom, hogy mennyire kivitelezhető.

Az alap témához pedig annyit szólnék, hogy egy kényszerközösségben nem lehet elvárni, hogy mindenki egyszerre lélegezzen. Mindig is voltak és lesznek klikkek, és ezzel valójában semmi gond nincs, addig a pontig, amíg amikor szükség van rá az osztály képes közösen, egységként működni. Amikor ezek a klikkek annyira elszeparálódnak, hogy ellenségként kezelik egymást, ott kezdődnek a problémák.

Viszont az, hogy valakit rendszeresen megaláz a közösség, akármilyen indokkal, akár jogosnak vélt, akár egyszerű kipécézés, nagyon undorító. Ha valaki ellen valamit elkövetett, akkor rendezzék le egymás között, ha több ember ellen, akkor többen rendezzék le vele. De a folyamatos offenzív hadjárat nem old meg semmit, viszont tönkreteszi azt akivel megteszik, és azt is aki ezt megteszi vele. Lehet, hogy most még nem érzitek, hogy amit csináltok mekkora súlyú, és elégedetség tölt el, amikor lejáratjátok, de idővel nagyon rosszul fogjátok magatokat érezni, akármilyen bunkó az akivel teszitek.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s




%d blogger ezt kedveli: