BKV-Ornitológia

22 12 2008

Ritka a rendes utas a villamosokon, mint a fehér holló. Ugyan miközben a járatokon vagyunk, nem igazán vicces, de remélem, megmosolyogtat néhány embert a felsorolás. Ha pedig magadra ismersz: változtass. Úgy néz ki, sikerült a postot addig húzni, hogy Benyoboy előtt kezdtem, és utána fejeztem be😉

Axióma: mindig könyvvel és/vagy mp3-mal megyek BKVre. Könyvvel kapcsolatban érdekesség: régóta úgy olvasok, hogy csak a nevemre reagálok, de néha arra sem, és fel sem fogom, mi történik körülöttem. Ugyanez mp3mal. Ergo a kevéssé idegesítő embereket sikerül figyelmen kívül hagynom. Ennek ellenére a következő embereket sikerül mindig kiszúrnom, és felhúzni magam rajtuk:

Az intim szféra megsértője és az ülőhelyfüggő: A kedvencem. Gondolom, csak a saját paranoiám miatt van ez, de a hideg ráz ki attól, ha valaki pontosan a hátam mögött van, és csak hallom, hogy csinál valamit.. Az utcán is inkább kerülök egy kicsit ennek megelőzése érdekében. Azt is imádom, amikor valaki beleapplikálja a térdét a bordámba. Általában a 70 éven fölüli nénik követik el, amikor a helyem kell nekik a töküres villamoson. Persze, általában kérés nélkül is átadom a helyem, feltéve, hogy nem beszélik meg a fejem fölött, hogy nem akar-e xy leülni az ÉN helyemre. Fuck off. Akin látszik, hogy megérdemli, annak oda szoktam adni. A másik verzió meg az, amikor a drága hölgy színpadias sóhajtással lerogy a székre, miután megelőzött és bottal leütött 2 versenytársat. Ide tartozik még egy személyes tapasztalat is: főszereplője én lennék, mellékszereplő meg egy 60 éves, bottal közlekedő bácsi. Szokásom szerint nyugodtan olvasok, megállónál feláll a szemben levő ülésről az ember, és rárakja a botot a lábamra, és még meg is forgatja, teljes testsúllyal. Azután visszanéz, ráüt a térdemre, hogy húzzam be a lábam, miközben mindig behajtogatom magam alá. Lol. Furcsa, hogy soha nem történnek ilyenek, amikor iaidozni megyek, és a kard markolata egy kicsit kilátszik a csomagolásból🙂

A zajártalom: ki korán kel, madarat hall: Egy mp3-mal kiküszöbölhető zavaró tényező, de inkább leszállok, mint hogy hallgassam a bömbölő kisgyereket, a veszekedő cigánycsaládot vagy a kocsmából felszálló focidrukker csapatot. A kisbabával ugyan nincs mit csinálni, ha “nő a foga”, de azért vannak módszerek arra, hogy egy 5-6 éves kissrácot elhallgattason az anyuka. Végső esetben egy vagy több pofonnal. Szerintem csak személyes probléma az, hogy utálom mások családi életének kiteregetését hallgatni.. Nem tud nagyon érdekelni az, hogy a házmester hányadik fűtést rontotta el a héten, vagy hogy mekkora pénzügyi problémája van egy 3gyerekes családnak. Fogósabb a kérdés a kisebbséggel meg a kocsmadrukkerekkel, őket maximum egy ellenőr tudja elhallgattatni, ami megoldhatatlan. Side note: rasszizmust elítélem, minden bőrszínt ugyanúgy utálok. A hangos vagy kihangosított zenehallgatással nincs bajom, feltéve, hogy nem valami elképesztően nyálas/”naggyonzsír”. Meghallgatok én sokmindent. A magukban beszélő emberek és a hittérítők meg.. Volt már dolgom “Gyurcsány takarodj”-ot monologizáló emberrel az ajtóban, aki majdnem tömegverekedést produkált. Ja, és a végállomáson ülve biztos nem sokat gyorsít az induláson, ha a 80 évesen, visítva azt üvöltözzük, hogy “menjünk máááár”. Mint a gyerekek, komolyan. A szociális kapcsolatokat nem feltétlenül így kell kiépíteni.

A levegőszennyezés: Falkaparás-jellegű. 14es vonalán ritka, de valami elképesztő az, amikor felszáll egy csöves. Főleg nyáron, 40 fokban rajta kívül mindenki leszáll, és megvárja a következő villamost. Plusz a 3 böhömnagy táska, ami elfoglalja a hely 20%át. Nem tudom, járt-e valaki az 1es villamosokon, de ott már beleivódott az összesbe a penetráns bűz. Akkor is szaglik az egész, ha senki sincs fönt. Hagyjuk. Cigifüst? Apám régebben cigizett, szóval immunizálódtam rá, de az emberszagra érzékeny vagyok.:/ 4/6os villamos légkondija valahogy nem jött be… Csak hideg, de azonnal bezáratja az ablakot – semmi szellőzés.

Járműrongálás, avagy territoriális viselkedés: a legnagyobb parasztság, amit el tudok képzelni. Régi ösztön a terület megjelölésének kényszere, de kicsit sok az, amikor köpködéssel oldja meg valaki. Automata védelmi rendszer kéne mindenhova. Lőni a graffitisektől kezdve az ajtórugdosós barmokon át a jegykezelő cuccot leszedőkig mindenkire. Cigarettacsikkeket már kezdem megszokni, de minek kell egy full tölcsér fagyit eldobni, miután minden megállóban van 3 kuka? Én még a normálisan zárható üveget se veszem elő, mert tervezem használni a metrókat, meg amúgy is meg van tiltva a mindenki által leszart utazási szabályzatban. Hányásfoltokról meg már ne is beszéljünk. Fölmosatni. Off: valaki már észrevett javulást a női neves buszvonalakon? Furcsa, hogy elvben egy Klári nevű buszt kevésbé koszolnak össze, mint egy számozottat.🙂

Az ellenőrök, a vadőrzés: velük csak ritkán van bajom, mindig veszek bérletet. Egyedül azt nem bírom, amikor metrón miattuk kések, mert mindig a táskám legalján tartom a pénztárcámat, mert már próbálták lopni. Villamoson és buszon utánuk mindig van hely (élmény látni, amikor egyszerre 20 ember tolakszik le az ajtón), de senkit sem büntetnek meg. A mostani kommandózós technika jobban bevált, a civil öltözetben senkinek sem tűnik fel, hogy valaki előhúz egy karszalagot. Off: gondolom, hogy a karszalag zavarja az embereket. Ha mondjuk egy rózsaszín sapka lenne a megkülönböztető jelzés, mindjárt vidámabb lenne az ellenőrzés. ^^

Célom vagy a saját tömegközlekedés kialakítása, vagy a jogosítvány megszerzése.. Szeretném végre kipróbálni az alternatívát is. Bár, ahogy mostanában be szokott állni a város, inkább fogalmam sincs. Danke az olvasásért🙂


Műveletek

Information

10 hozzászólás

25 12 2008
Motoko

Én motorozok, az minden helyzetben faszán megállja a helyét…:)

26 12 2008
scineram

Ahogy Dodgers mondta: Sszéta!

11 01 2009
Hiromi

nyau ^^ ez tök jó!!

22 01 2009
Kolombusz

Ilyet se láttam még, feljövök, hogy hátha van valami új írás, és kevesebb lett tegnaphoz képest XDD

27 01 2009
furfagos

bicaj ftw

27 01 2009
adam350

Az nem tetszik mikor tömeg van a buszon, és mindenki odaáll az ajtóba h leszeretne szállni, de MÉGIS mindenki úgy tolakszik, mintha csak ő szeretne leszállni… Meg metrón jellemző főleg h vár a tömeg h felszállhasson. Leszállt mindenki, mennek fel. Elején persze gyorsan gyorsan, mindjárt záródik X3. De mikor a lába a metrótalapzatot éri, RÖGTÖN lelassul mint aki elé beálltak, keresi a helyet és, nyugisan sétál befelé, a többi meg tolja be, vagy ők is nyugisak, kivéve mikor már záródnak az ajtók…
Nah igen és az öregek szidják a fiatalokat h milyen világ van, helyet sem adják át. Csomószor volt olyan, h körülöttem üres volt a busz. Le is ült vhova, mégis beszólt egy tök másik öreg, h h képzelem, h megvárom míg ő oda leül, ahelyett h az én közelebbi helyemet átadnám -.- akkor emelje meg a tatyómat😉

28 01 2009
Rev

*hátbaveregeti Thrazzont*

Nekem az a kedvencem, amikor a megállóban látják az emberek, hogy jön a busz, és ahogy megáll, az ajtó köré sereglenek. Én meg persze szállok le, csak jó lenne, ha nem elém állnának, meg nem kéne őket kerülgetni. Ezért szoktam én felszállásnál nem az ajtó ELŐTT, hanem az ajtó MELLETT várni, míg le nem száll mindenki, aki akar.

A másik meg amikor az idősebbek szídják az új buszokat, hogy hátul magasra kell ülni (“kakasülő”), lépcsőzni kell hozzá. Hát vazzeg, talán köszönjék annak, hogy az alacsony padló miatt (ami többek közt épp az idősek miatt van) a motor nem fért a padlószint alá, ezért kell a busz hátuljába tenni, és arra ülni.😀
Bezzeg a jó öreg Ikarus 200-asok…

21 02 2009
Pötty

A lábbusz bevált módszer!! Sose késik és keveset fogyaszt ráadásul nem kell rá várni!! Ajánlom mindenkinek!!

13 03 2009
Rev

Ezt megosztom veletek is.😀

Ülök a trolin, mp3-at hallgatok, mire egyszercsak figyelmes leszek egy kócos, szürkés hajú manuszra, aki állva, egyik kapaszkodótól a másikig vándorolva elkezdett valamit szónokolni. Leállítottam a zenét, hogy halljam is. Kész beszarás volt.😀 Címszavakban beszélt, amennyire értettem. Kábé így;

Lesznek a választások… Kísérleti robbantások… Arizónai sivatag… Nagasaki… Hiroshima… Én mondtam… Én tudom, milyen az atom hangja… Megépítették a részecskegyorsítót… 25 tonnás elektromágnesek vannak benne… Kétszáz darab… Én mondtam… Elszívják az oxigént a városból… Főleg a nagyvárosokból… Vannak köztemetők… Rákospalotán is… Cinkotán is… Én megmondtam…

Nagyon aranyos és random monológ volt, az előttem ülő tizenéves pár is élvezte a dolgot. A srác meg is jegyezte, miután leszállt a csákesz, hogy vajon megtalálja a zebrát, miközben megy a diliházba, meg hogy ez YouTube-ra való lett volna, mire a barátnője meg is jegyezte, hogy jaj de szemét már. Hál’ istennek nem röhögték ki a manuszt, nem érdemelte volna meg, annyira komolyan osztotta a tudást.😀 (Az egyéni szoc. problémám, hogy épp irritáltak, mert előtte meg enyelegtek, és a lány sajnos nagyon helyes volt.😀 )

Szeretek BKV-val utazni, mindig történik valami apróság menet közben.🙂

15 03 2009
Pötty

Hááát…fel fogok majd valamikor (felnőttként) költözni ( ha módom lesz rá, de szerintem ha el tudok menni egyetemre, és fel is vesznek akkor biztos xD) Budapestre és akkor kipróbálom a BKV-t, ha ennyire mulattató dolgok vannak rajta akkor egész nap ott elszek!!
Jaa…és Rev-bácsi xD a segítségedet szeretném majd kérni wordpress ügyben
Írj majd erre a mailcímre:
minimia#citromail.hu ( # helyett természeletesen (xD) @-t írj!!)
Köszi előre is!!! =)

Vélemény, hozzászólás?

