Death Note Live Action Movie 1

29 01 2009

A film, amit általában mindenki leszól, mondván, az anime jobb. Hogy én mit gondolok? Ez az élőszereplős film 2006-ban készült, két folytatást ért meg, s ahogy ki lehet találni, a Death Note anime/manga történetét veszi alapul Yagami Light-ostól, halálistenestől.

Lássuk, mi is a sztori? Már minden valamirevaló animerajongónak hallania kellett róla: Yagami Light jó tanuló, mi több, zseni a srác. Egy nap talál egy füzetet, amire szép nagy betűkkel rá van írva az, hogy (á, dehogy, nem az, hogy „Ne ess pánikba!”, ez nem a Galaxis Útikalauz Stopposoknak) DEATH NOTE. Ez a kis notesz arra való, hogy szépen kinyírjuk vele valakit úgy, hogy nem is érintkezünk vele a gyilkosság során, akképpen, hogy fondorlatos módon beleírjuk a delikvens nevét szépen, olvashatóan, de tudnunk is kell, hogy fest áldozatunk, mert e nélkül akármelyik névrokonának is kampec lenne, de ez nem lehetséges. Ha nem adjuk meg a halálnemet, egy ravasz kis szívinfarktusban fog meghalni 40 másodperc múlva, de ha megadjuk, akkor további 6 perc 40 másodperc áll a rendelkezésünkre, hogy tovább ecsetelhessük, miképp essen meg a sajnálatos eset.

Miképp került ez a notesz a Földre? Úgy, hogy Ryuk ’Almazabáló’ halálisten leejtette a Földre, de visszavenni nem tudja, mivel már Lighthoz tartozik. Ez nem is zavarja a halálistent, mert szórakoztatónak találja Light tevékenykedését.
Kb. ez az alapszituáció. Innentől kezdve már nem az animét, hanem a filmet fogom tovább boncolgatni, mivel pár ponton eltér a történet.

Yagami Light rendőr akar lenni, de nem igazán tetszik neki a rendőrség tehetetlensége a bűnözőkkel szemben, így nem is csoda, hogy kapva kap az alkalmon, hogy kicsit rendet tehessen először Japánban, aztán vérszemet kapva az egész világon. Indítékai világosak – ha már van egy ilyen okos kis füzetem, aminek segítségével, a Kira álnév mögé bújva kivégezhetem ezeket a felforgató elemeket, miért ne tegyem meg? Én vagyok a jófiú, hiszen az ellent irtom. De azért feltehető a kérdés- biztos ez a legtisztább útja a bűnüldözésnek? Hát persze hogy nem, de attól még eldöntheted, hogy kinek drukkolsz; Lightnak? Aki egyre idegbetegebb, és a végén már nem csak azt öli, aki „gonosz”, hanem azt is, aki valamilyen mód az útjában áll. Vagy L-nek? A szintén szuper intelligens nyomozónak, aki Light nyomában van, hogy leleplezze a kor legnagyobb hatással bíró tömeggyilkosát.

A film persze nem tud mindent visszaadni a sorozatból, ezért az első film csak pár részt foglal magába, a többit a folytatásokban kell keresnünk.
Végül a saját véleményem a filmről: szülinapom előestéjén láttam az Animaxen (lehet pfujolni), és annak ellenére, hogy az anime nem nyerte el a tetszésemet (szimplán érdekesnek találtam), a film nagyon is tetszett! Nem tudom, hogy Tatsuya Fujiwara miatt-e (ő volt Shuya Nanahara a Battle Royale filmekben), vagy mert nem találtam rossznak a magyarhangokat, esetleg a történet taglózott ennyire le, de a lényeg: ajánlani tudom mindenkinek. Hosszú is, csavarokkal teli is, de megéri megnézni. Most sajnálom egy kicsit, hogy anno nem néztem meg a moziban…

Stáblista
rendező: Shusuke Kaneko
forgatókönyvíró: Tsugumi Ôba
zeneszerző: Kenji Kawai
operatőr: Hiroshi Takase
producer: Toyoharu Fukuda, Takahiro Kobashi, Takahiro Sato

szereplők:
Tatsuya Fujiwara – Yagami Light
Shido Nakamura – Ryuk hangja
Kenichi Matsuyama – L
Asaka Seto – Misora Naomi
Shigeki Hosokawa – Ray Penbar
Erika Toda – Amane Misa
Shunji Fujimura – Watari


Műveletek

Information

25 hozzászólás

29 01 2009
Rev

Ahhoz képest, hogy mennyien szídják, nekem bejött a két film. Nem láttam még sok japán filmet, így nincs viszonyítási alapom, de szvsz a halálistenek CG-je is rendben volt, pedig ezt elég sokan kritizálják. :3

29 01 2009
terika

A filmmel nem az a baj, hogy nem olyan, mint a sorozat. El vagytok Ti varázsolódva. A filmeK szarok úgy, ahogy vannak és erre nem úgy jön rá az ember, hogy összehasonlítja az anime sorozattal. Ez nem is film, nem lehet egy napon említeni a FILMekkel. ^^
A japán filmek közt is igen-igen sok értelmes és említésre méltó alkotás van, de ez nem tartozik közéjük. Bishi-hegyek és nyáltenger. Undorító.

30 01 2009
furfagos

végülis nem volt szörnyű a film, de az anime jobb, részletesebbek, kidolgozottabbak a karakterek. de ez legalább egy nézhető film, szemben pl. a nana live verzióval, ami szóról-szóra megegyezik az animével, csak persze meg van erősen rövidítve, és gyenge színészekkel van előadva. őáltaluk. (btw most néztem hogy L=shin a két filmben. lol) nem mintha dn-nál annyira elájultam volna a színpadias előadásmódtól. a CGI is az a szint, ami még nem szörnyű, de azért van rajta mit kritizálni.
Rev-nek meg tessék japán filmeket nézni. mi az hogy még nem sokat látott. terembúráját. utána meg blogolni róla hogy lehessen beszólni nyehehe.

30 01 2009
Mion

>terika
Én nem összehasonlítást írtam az animéről és a filmekről, (csak az első filmet láttam, így csak arról tudok leírást készíteni) hanem egy leírást, meg a véleményemet róla. Jóllehet nem rám értetted, de én nem nyáladzok a bennük levő bishik miatt (na jó, Tatsuya Fujiwara a kedvencem, de hát^^””). Látom, hogy nem tetszett neked, de hát embere válogatja. Ettől én még nem lettem egy Light vagy L fangirl, és az animét sem szerettem meg, egyszerűen csak a kellemes csalódásomat akartam kifejezni, mert egyáltalán nem azzal az érzéssel kapcsoltam ki a tévét a megnézése után, mint ahogy azt eredetileg gondoltam.
>furfangos
Igazad van a DN filmmel kapcsolatban. És Revvel kapcsolatban is.😀

30 01 2009
Mion

Bocsi, furfagos, félreírtam a neved. >_<

30 01 2009
terika

Ezt szeretem ebben a blogban. Itt mindenki mindent magára vesz és félre értelmez.
A filmek mellesleg nem nem tetszettek, egyenesen förtelmesek. Semmi bajom nincs mellesleg ezzel az egésszel, mondom szerintem filmnek sem nevezhető alkotások ezek. ^^
L: az egész karakterét, a hülye stílusát (ami egyenlő volt egy nyafis, parancsolgatós hülye libáéval), értékelhetetlen. DE végül is a Death Note moviek közül egy sem készült a nagy közönségnek, hanem fanservice az egész és a yaoit zabáló nő egyedeknek szánták (főként, ahogy a sorozatot is). Alapvetően teletűzdelt bishi-hegy az egész film. Semmi értékelhető nincs benne. Az anime egy szinttel jobb ennél, ott valahogy volt stílusa az egésznek, de a fanservice ott is ugyanígy igaz (ha még nem jobban).
Ezen film magyar vonatkozású nézői, akik főként nő neműek, minden egyes jelenetre képesek nyáladzani és sikítozni és imádni a két főhőst. Egészségükre. DE ettől ez a film még nem lesz értékelhető alkotás a FILMek között.😀
Nem vártam eget rengető érzést a filmtől, alapvetően tudtam mire számíthatok, de az én bajom, hogy még azt a szintet sem érte el, amire számítottam.
Mielőtt még szó érne azért, hogy utálom az ilyen nemzetiségű filmeket, leszögezném, hogy nem így van. Sőt a keleti filmeket sokszor jobbnak találom, mint az amerikai alkotásokat. Tehát véleményem szerin a keleti társadalmak jó filmeket csinálnak. De van, hogy nem jön össze, mint most is. Bár ebben sem ők a hibásak, hanem az alapvető koncepció, hogy női közönségnek készült a film minden fiús bájjal és nyálveréssel körítve.
Ha csak az egyetlen női karaktert megnézed, aki minden részben ott van (Misa-Misa), akkor rájössz, hogy miként kezeli a női nézőközönséget ez az alkotás.
Különben meg: Neked ez a véleményed, nekem meg az. Neked tetszhet, szerintem meg nagyon rossz, egyenesen szánalmas. ^^

30 01 2009
Fate

OMG. Ezt meg nem sértésképpen mondom, meg én sem sértődöttségből mondom, de én meg azt szeretem a WP-s társadalomban, hogy nagyrészt nálunk (Mion+Fate+Nitta) idősebb emberi egyedekből áll, és ők azért nagy előszeretettel fejtik ki a véleményüket a náluk fiatalabb csipszaroknak, szelíd nevelő és sujkoló célzattal:D

30 01 2009
Mion

>terika
“Különben meg: Neked ez a véleményed, nekem meg az. Neked tetszhet, szerintem meg nagyon rossz, egyenesen szánalmas. ^^”
Én is ezt akartam lényegében kifejteni.😀

30 01 2009
Rev

Ejnye, lányok…

Egyébként engem kellett volna hogy legjobban zavarjon a nyálas bishi feeling, de én nem nagyon éreztem ilyet. Persze, megvolt a bishi feeling, de a történésekre figyeltem. De mondjuk nekem az anime is tetszett (NEM lett kedvencem, vagy TOP10), lehet ezért bírtam végignézni a filmfeldolgozást is.

Az egy dolog, hogy erősen közönségorientált, de egyszer meg lehet nézni, és attól, hogy ratyis, még film. :3

30 01 2009
Mion

Mondjuk, én is főleg a történetet figyeltem, és szerintem az foglalt le annyira, hogy végignézzem.

30 01 2009
Rev

>Fate
Nihilus amúgy 15, Shakuchan pedig 12.

31 01 2009
Fate

Ejj. De hát azt írtam, többség! Ugye?….

1 02 2009
terika

Ne haragudj Rev, nem tudom Neked mi a film, de nekem ez nem lett az. ^^ Természetesen azt tiszteletben tartom, hogy tetszik, meg tudja értékelni x ember ezt a filmet, de szerintem elég csúfos dolog, még japán szinten is. Ez lehet egyfajta sznobság tőlem, rám lehet mondani (nem nagyon izgat), de mivel szeretek filmezni és a szar filmeket is megnézem (amik közt van mégis értékelhető alkotás), és szeretem is őket, mert van feelingjük, de ez a DN 1-2 nagyon gáz, nem szar film, annál sokkal rosszabb. Persze ezt nem kell megérteni, mint ahogyan én sem értem azt meg, hogy valaki szereti ezt a filmet.😀
Peace. ^^

1 02 2009
Rev

Én alig nézek filmeket, szóval lehet, hogy alacsonyak az elvárásaim.😀 Többször nem, de egyszer megérte megnézni.^^’

4 02 2009
Fate

😀 Hát nem t’om, azért sajnálom hogy lemaradtam anno a második részről, mikor az ominózus szombatunk után vasárnap leadták a The Last Name-et. Na nem baj, legközelebb.^^

4 02 2009
shearer

Terika: te még nem láttál TÉNYLEG rossz japán filmet! Hidd el, a DN még nagyon-nagyon messze van a legaljától… nagyon-nagyon… @__@”””

5 02 2009
Mion

Tudom, hogy ez egy DN-es poszt, de mit szóltatok a Battle Royaléhoz? Mondjuk csak annyi köze van a Death Note filmekhez, hogy Tatsuya Fujiwara játssza abban is a főszerepet.
Szóval?^^

5 02 2009
AVA

Olvassátok el a mangát, szerintem az a legjobb.🙂

Mondjuk, nekem a film is elment, az anime volt kicsit “idegen” a manga után…

7 02 2009
furfagos

Mion: azt hiszem BR volt ami berántott a japán filmes világba igazán -kicsit őrült és csavaros. az én kedvencem viszont Takeshi Kitano lett🙂

7 02 2009
sjonna

Elnézést kérek előre is, de hát én már csak ilyen vagyok.

Ez a film egy kaki. Persze nem a filmek legalja, de botrányosan szar. Ha meglátom L-t legszívesebben felnyomnám a seggébe a nyalókáját. ^^ Mint rendszeres filmnéző mondom ezt.

Elnézést még egyszer.

7 02 2009
Mion

>furfagos
Végül is nekem (is) ez volt az első japán film, amit láttam.
Takeshi Kitano viszont egy híres, tehetséges színész Japánban, nem?
>sjonna
A szeret/nem szeret dolgot már “megbeszéltük” terikával, úgyhogy…:D Meg ki tudja, pár év múlva mit fogok gondolni a filmről.

7 02 2009
Miaka

A DN mozi tényleg nem a japán filmipar csúcsa, ha enyhén is fogalmazok.^^” De szerintem a Battle Royal se. Bár lehet, csak azért érzek így, mert a könyv annyival jobban tetszett.

7 02 2009
furfagos

Mion: Takeshi Kitano színész, rendező, műsorokat talál ki és vezet.

7 02 2009
furfagos

hm a linkbeillesztés mérsékelten volt sikere úgyhogy marad a szimpla copypaste. http://en.wikipedia.org/wiki/Takeshi_Kitano

7 06 2009
almazold

Szerintem meg nagyon jók a DEATH NOTE filmek, mind a három rész! Jah, biztos elfogult vagyok, de rám nagy hatással volt, napokig a sztorin agyaltam… Nem láttam még az animét, de meg fogom nézni, hajt a kíváncsiság, mivel azt mondják, még jobb, mint a live action.🙂

Vélemény, hozzászólás?

