Honnan tudod, ha death metallal/grindcore-ral van dolgod?

8 06 2009

Épp azon gondolkodtam, hogy egy külső szemlélő (vagyis hallgató) hogyan tudná azonosítani a death metalt/grindcore-t, amikor metal zenéket hallgat. Végül rájöttem, hogy ez nagyon is egyszerű, mert számtalan közös pont van a death metal/grindcore bandák stílusában.😀 Ezek pedig a következőek:

1. A banda neve előbb jelent valamit egy orvosnak, mint neked, mert vagy egy betegségre, vagy egy belső szervre utal, esetleg egy beteg belső szervre. Ha két szóból áll, amikből legalább az egyiket nem ismered, akkor nagy valószínűséggel death metalt/grindcore-t játszik a banda. Ilyen név lenne például a “Tortured Esophagus”.

2. A banda logója olvashatatlan, és valami szerves dologra hasonlít, leginkább csontrendszerre, légzőrendszerre, vagy emésztőrendszerre, sok vérrel vagy nyálkával.

3. A banda dalszövegei nem értelmezhetők emberi nyelvként, inkább mélyről jövő hörgésként és morgásként. Emiatt bizony nehéz dolgod lenne, ha te is énekelni szeretnéd a számaikat, de legalább nem kéne aggódnod amiatt, hogy rossz dalszöveget vokalizálsz egy adott dalhoz, mert nem fog feltűnni még neked se a tévedés.

4. A banda dalcímei terjedelmes, irodalmi stílusban születnek, ehhez hasonló címekkel, hogy “Peeling of the skin of pregnant bitches” vagy “Maggot infested decomposing corpses”.

5. A banda dalaiban a szexualitás kimerül a “raping bitches”, “raping dead bitches”, valamint a “raping your rotten intestines” témakörökben.

Ugye, így már mennyivel könnyebb meghatározni, mi death metal és grindcore, és mi nem?🙂

UPDATE: Mindenhova beírtam, hogy grindcore.😀
Amúgy nem, nem láttam még a Detroit Metal City-t, de az írás közben természetesen eszembe jutott Krauser-sama.


Műveletek

Information

15 hozzászólás

8 06 2009
himicuno

˘˘ legalább ezt fel fogom tudni ismerni …^^'” bár azt hiszem eddig is felismertem…😄

szvsz a hangjuk … rekedt békakuruttyolás … ^^”

8 06 2009
Vladislav

túl sok Detroit Metal City-t néztel
Arch Enemy
csak egy példa az általam hallgatott deathmetal bandákból. semmi nem igaz rájuk abból, amit írtál

11 06 2009
benyoboy

Az Arch Enemy jó, csak kurvára semmi köze nincs a Death Metalhoz.😄😄😄

26 11 2009
Woodoo Vödör

gőteborgi melo death a régire meg abszolút illik a jelző🙂
szűklátókürű cikk ill kommentek

27 11 2009
Rev

Kedves Woodoo Vödör.
Gondolom az fel se tűnt, hogy ezt csak poénból írtam? De biztos szűklátókörű vagyok, hogy csak poénkodtam, és nem fikáztam.🙂 Beszarás.

13 06 2009
shearer

“A banda dalszövegei nem értelmezhetők emberi nyelvként, inkább mélyről jövő hörgésként és morgásként.”

LOL.🙂
Kedvet kaptam egy kis Nile-hoz. Had idézzem be az egyik daluk szövegét!

Zi Anna Kanpa
Zi Kia Kanpa

Gallu Barra
Namtar Barra
Ashak Barra
Gigim Barra
Alal Barra
Telal Barra
Masquim Barra
Utukku Barra

Idpa Barra
Lalartu Barra
Lalassu Barra
Akhkharu Barra
Urukku Barra
Kielgalal Barra
Lilitu Barra

Utuq Xul Edinazzu
Alla Xul Edinazzu
Gigim Xul Edinazzu
Mulla Xul Edinazzu
Dinger Xul Edinazzu
Masquim Xul Edinazzu
Barra Edinazzu

Zi Anna Kanpa
Zi Kia Kanpa

Aki tudja milyen nyelven van, az nyert magának egy virtuális vállveregetést.

Ha nem lenne reggel hat óra és barátnőm nem aludna itt mellettem, akkor meg is hallgatnám most pár albumukat.🙂

26 11 2009
Woodoo Vödör

lol pont most halgattam a Papyrus Containg the Spell Protect its Possessor Against Attacks from He Who Is in the Water t meg az új albumot😀 (mellesleg fasza kis album lett🙂

27 11 2009
sjonna

“gőteborgi melo death a régire meg abszolút illik a jelző🙂
szűklátókürű cikk ill kommentek”

Te meg egy buzi vagy.🙂

19 06 2009
Q-Gloaf

Ez fájt xD
Bár ezek a brutal death/goregrind stílus jellemzői leginkább sztem😀 Amúgy sok death metal bandának vannak értelmes, érthető szövegei, csak hozzá kell szoktatni a füled😀

23 07 2009
SaiyaGin

“Emiatt bizony nehéz dolgod lenne, ha karaokézni szeretnél, de legalább nem kéne aggódnod, hogy rossz dalszöveget vokalizálsz egy adott dalhoz, mert nem fog feltűnni még neked se a tévedés.”

Hajjajjaj!😀

22 11 2009
Nihilus

Q-gival egyetértek, ez inkább grindra jellemző. Laikusként ne akarj menőzni, Rev. :3

22 11 2009
Nihilus

Ja, és a brutal death metalra és a slamre.

22 11 2009
Dodgers

Nihilus:
Ne felejtsd el, hogy ez nem egy zenei oldal egy cikke, hanem csak egy agymenés.

27 11 2009
Woodoo Vödör

@sjonna:”Te meg egy buzi vagy. :)”
vágom az iróniát te meg okos😉 (had ne kelljen ezt megmagyaráznom)
@Rev: Kedves Woodoo Vödör.
Gondolom az fel se tűnt, hogy ezt csak poénból írtam? De biztos szűklátókörű vagyok, hogy csak poénkodtam, és nem fikáztam.🙂 Beszarás.
nem mivel annó a cím még csak az volt hogy “…death metalállal…” ami kifelyzetten egy laikus gondolataira vall teljesen nem egyértelmű, és inkább csak felületes meglátásoknak tűntek mint holmi iróniának, így megváltozott a néző pontom viszont kutató munkádat elmélythetnéd azzal hogy tanulsz a napiszaros metál cikkből :D:D

27 11 2009
Woodoo Vödör

hja és😀 beszarás

Vélemény, hozzászólás?

