Moonlight Meido, sok sikert!

31 08 2009

Hamarosan megnyílik Budapest, hovatovább Magyarország első meido caféja teaháza és kulturális klubja, a Moonlight Meido (link), egy nagyszabású projekt Licorne szárnyai alól. A most következő szösszenet egyszerre egy személyes és egy nyílt levél, gratuláció és tanácsadás is egyben. Alapvetően annak szól, akinek a fejében megfogant ez az alapötlet, és aki irányítja a hely fejlődését, vagyis Licorne-nak, de ajánlom a Moonlight Meido csapat minden tagjának…

Moonlight Meido

Kezdeném ott, hogy szánom-bánom, de csak nemrég tudtam meg, mit is hoztatok össze. A Sakuraconon voltak kint poszterek, meg ilyesmik, de mikor ránéztem, az ugrott be hogy “nah, megint egy animés oldal, amit pár lelkes fiatal csinált”, és nem néztem meg alaposabban mi is lehet ez, úgyhogy azt se tudom, akkor egyáltalán le lehetett-e szűrni konkrétabb információkat. Aztán most Nyacon után a con fórumán bóklásztam részben embereket keresgélve, megláttam Licorne aláírásában a bannert, és gondoltam, megnézem már mi is az, amiről szó van…

Moonlight Meido, brought to you by Licorne

Nos igen, erre nem számítottam, hogy ez egy kézzelfogható, létező hely lesz itt a Belvárosban. Szóval rendesen meglepődtem. Meglepődtem az ötleten, a leíráson, az oldal hangulatán, mindenen.

Remek ötlet, hogy kialakítottatok egy ilyen közösségi helyet, ami afféle klub és teaház keveréke, ahol összejöhetnek az animéért, egyáltalán a Japánért rajongó emberek. Én úgy érzem (és nem vagyok egyedül), hogy ezek az emberek kicsit széthúznak, lásd komoly cosplayesek, AMVArt fórumos AMV-sek, animebloggerek, és a sok fiatalabb, kevésbé kifinomult “fan”, hogy pár csoportot mondjak a sok közül. És akkor vannak azok, akik inkább csak a mangák iránt érdeklődnek, vagy a j-rock iránt, vagy akár csak karatéznak, de érdekli őket Japán, mint ország, kultúra. Remélem, hogy a Moonlight Meido hozzájárul majd, hogy ezek közt a csoportok közt nagyobb legyen az összetartás, a barátság. Remélem, hogy minden fiatalabb és idősebb, Japánért, Japán valamelyik aspektusáért rajongó ember, aki ide látogat, élvezni fogja a hangulatot.

Persze vannak, és lesznek olyanok, akik azzal fogják körülírni (és ezzel együtt leírni) a helyet, hogy “ez az otakuk központja”, és nem fognak érdeklődni. Erre csak azt tudom mondani, hogy alaptalanul nem illik “vádaskodni”, és ugye az otaku fogalma itt hazánkban egy elég érdekes kérdés. Persze ez nem szabad, hogy bármennyire is a kedveteket vegye, vagy bárkiét, aki ide szeretne látogatni, mert biztos vagyok benne, hogy sokkal szélesebb érdeklődésű látogatóközönséget tudtok majd vonzani, mint amekkorát az egyes kritizálók elképzelnek így látatlanban. Hiszem, hogy egy jó hangulatú, kulturált, és a “japános” közösséget nagyban szolgáló “menedéket” hoztatok létre, ami egyedülálló az országban, és méltán lehettek, lehetünk rá büszkék. Úgyhogy azt hiszem, sok ember nevében is köszönetet mondok az eddigi és az előttetek álló fáradozásaitokért, a befektetett mindenért, és hogy részesei lehetünk egy megvalósult álomnak! Ezúton is kívánok sok sikert a Moonlight Meido teljes csapatának!

Igazából egy kicsit pofátlanságnak érzem, de mióta ismerem az ötleteteket, eszembe jutott pár dolog, ami szerintem megfontolandó a Moonlight Meido-val kapcsolatban. Tudom, hogy semmit nem tudok arról, mi hogy lesz, hiszen én nem vettem részt a kulisszák felépítésében, amik hamarosan vendégeket fognak fogadni, de merem feltételezni, hogy valamicskét csak tudok finomítani a koncepcióitokon, így kívűlállóként, mindenféle háttér nélkül is.

Én pontosabban a következő dolgokra gondoltam:

Imídzs. Csúnya szó, de kifejezi a lényeget. Én két részre osztanám, a hely hangulatára, és a személyzet viselkedésére. Ezek együtt fogják adni a Moonlight Meido arculatát. Úgy olvastam, hogy a hely stílusával, hangulatával nem lesz gond, hála a lakberendezőtöknek és a falfestőiteknek. A személyzet már egy teljesen más téma, mert ugye emberekről van szó, és ezt nehéz előre kalkulálni. Ők nyilván nagyobb szerepet kapnak a teaház aspektusában a helynek, ahol ugye lényeges pont a vendégekkel folytatott interakció.
Két dologra hívnám fel a figyelmet. A hasonló jellegű, tematizált helyeknek lényeges része, hogy a személyzet is egy etikett szerint viselkedjen, amivel ha nem is jószántából, de fenntartja a hely által elvárt imídzset. Ha konkrét akarok lenni, azt írnám, hogy pl. a személyzet tagjai legyenek mindig udvariasak, kedvesek, és ha lehet, próbáljanak meg egy halvány mosollyal járni-kelni. Vagy pl. ne lehessen tőlük a hely szellemiségéhez nem illő stílusú beszédet (magyarul alpári szavakat) hallani, még akkor se, ha épp most jöttek/most mennek/pihennek/nyűgösek/felhúzzák magukat/stb, és hallótávolságon belül vannak a vendégektől. Még sorolhatnék példákat, de szerintem ennyiből is érthető, mire gondoltam ennél a pontnál. A lényeg, hogy a vendég a belépés pillanatától kezdve a kilépés pilanatáig úgy érezze, a Moonlight Meido a legjobb, leghangulatosabb hely, ahol nem mellesleg aranyos/kedves a személyzet.

Vendégorientáció. Ezalatt azt értem, hogy a lehetőségekhez képest próbáljátok meg minél egyenletesebben kiszolgálni az igényeket, és próbáljátok meg elkerülni, hogy a Moonlight Meido egy kiemelt csoport, szubkultúra törzshelye legyen. Ezt már láthattuk megtörténni virtuálisan, pl. a MiniTokyo.hu esetében, ahol mára már meghatározó közös nevező a j-rock/visual kei és a yaoi iránti rajongás, a felhasználók nagy része pedig fiatal lány. Valamint Budapest eddigi egyetlen mangakávézója is a yaoi-kedvelők törzshelyévé vált a híresztelések szerint. Ezt elkerülendő, javasolnám, hogy a Moonlight Meido-ban ne árusítsatok yaoi jellegű mangákat és egyéb dolgokat (ahogy yuri és hentai jellegű dolgokat se, már ha lenne ilyen hazánkban), valamint ne találjatok ki olyat, hogy rendszeres j-rock/visual kei klipvetítés. Ezenkívűl hasznos lenne az olyan vendégek figyelmeztetése, akik – talán épp egy saját mahuk által hozott yaoi manga okozta fangörlitisz-roham fellépése miatt – zavarhatják a többi vendéget. Ezekkel a lépésekkel többet nyertek, mint amennyit vesztetek, és akár ki is tehetnétek egy afféle “házirendet” valahova a bejárat közelébe, amiben leírjátok az elvárt viselkedési szabályokat.

Füstmentesség. Szubjektív dolog, hogy ez jó-e vagy sem, de remélhetőleg az egész hely dohányfüstmentes lesz, mert az így jó. Így egészséges, és szerintem így jobban is illik a hely szellemiségéhez. Nem utolsó sorban tűzvédelmileg is kifizetődő szabály lehet. A legjobb szerintem az lenne, szervesen kapcsolódva az előbbi arculat témához, ha a tiltás vonatkozna a személyzet minden tagjára, attól függetlenül, hogy épp dolgozik, vagy pihen, de még nem ért véget a munkaideje.

Nagyjából ennyi lenne azon dolgok listája, amit én javasolnék. Remélem nem tűnik okoskodásnak, hiszen abszolút semmi tapasztalatom nincs vendéglátóipari szervezésben. Még ha ezek a konkrét dolgok nem is olyanok lesznek, ahogy én itt felvetettem, biztos vagyok benne, hogy a Moonlight Meido akkor is tetszeni fog.

Moonlight Meido, brought to you by Licorne

Hogy végülis milyen a hely, milyen a hangulat, ezt majd megnézzük minél előbb, ha minden igaz, már szeptember 19-én, a megnyitón. És bízunk benne, hogy nem csak egyszeri látogatás lesz. :3


Műveletek

Information

7 hozzászólás

31 08 2009
Licorne

Kedves Rev!
Először is, köszönöm szépen blog bejegyzésedet, kellemes mosollyal olvastam végig. Örülök, hogy Téged is megfogott annyira ez az egész, hogy tulajdonképpen egy cikk született róla az oldaladon🙂
Úgy érzem, helyesen látod a dolgokat, partnereinknek is igyekszünk kihangsúlyozni azt, hogy mi nem egy újabb anime-bolt vagyunk, vagy egy új rivális… mi azért alkottuk meg ezt a világot, hogy összefogjuk az animéseket, a manga szeretőket, a japán tradíció kedvelőit. Hogy rendezvények helyszínét biztosítsuk minden animés cégnek és magánszemélynek, hogy helyet biztosítsunk mindenkinek, aki egy jó programra, vagy egy finom teára “éhezik”🙂
Köszönöm tanácsaidat, ötleteidet is. Igaz ezek közül sokra gondoltunk, és mi is így látjuk helyesnek (viszont egy termünk lesz a vízipipa-kedvelők és a dohányosok részére…őket sem túrhatjuk ki🙂, de odafigyelünk arra, hogy tradícióhoz méltóan, például ne a japán stílusú termünkben füstölögjenek a látogatók ^^)
Írnék még most neked sokat, de nemrég estem haza a Teaházból, és nagyon elfáradok a benti munkában…van rengeteg🙂 Szóval, búcsúzom!

Köszönöm a Moonlight Meido csapatának nevében is!
Üdv.: Licorne

1 09 2009
Rev

Egy ilyen horderejű kezdeményezés minimum egy bejegyzést megérdemel.
Kicsit önzőség, de ha van időd és kedved, szívesen olvasnám miket gondoltál még a bejegyzés olvasásakor, amit már nem akartál megírni. :3 Tényleg érdekel, te mint mindennek a koordinátora hogy látod ezeket a dolgokat, főleg az arculat, személyzeti etikett részét… Bár azthiszem nagyon nem nyúlhattok félre.🙂

1 09 2009
benyoboy

Ha jól látom nincs sör az itallapon.

16 09 2009
shearer

EPIC FAIL😦

Komolyra fordítva: én az összes hasonló kezdeményezésnek szurkolok, tehát ennek is. Ha nem lenne tőlem 120 km-re, akkor talán néha be is ugranék. De azért majd ha valamikor a fővárosba járok, és belefér a programba, akkor beköszönök.🙂

18 09 2009
benyoboy

?

1 09 2009
furfagos

bee-ru bee-ru😀
komoly szobakockaként erről most hallok először, de azt hiszem egyszer azért majd meg kell néznem.

4 09 2009
Moonlight Meido – a mi világunk megnyitója « Ivi Blogol

[…] Rev blogján megjelent cikk és nyílt levél […]

Vélemény, hozzászólás?

